اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

استخر ماینینگ HDAC هک شد

این استخر ماینینگ که زیر مجموعه‌ی شرکت هیوندای محسوب می‌شود به تازگی مورد حمله‌ی هکر‌ها قرار گرفته است

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا استخر ماینینگ HDAC که به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های شرکت هیوندای شناخته شده است، پس از پیدایش یک نقض امنیتی در سرور‌هایش مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته است؛ برداشت وجه و انتقال دارایی از این استخر ماینینگ موقتا غیرفعال شده است.

استخر ماینینگ HDAC که به عنوان یک پلت‌فرم بلاک‌چین و تحت نظر شرکت Hyundai BS&C(یکی از شرکت‌های تابعه و زیر مجموعه‌ی کمپانی خودروسیازی هیوندای (Hyundai) در کره‌جنوبی) فعالیت می‌کند، اخیرا در ۲۴ می، مورد حملات هکرها قرار گرفته و مجبور به غیرفعال کردن بخش “برداشت(Withdraw)” وب‌سایت خود شده است.

رخنه در استخر ماینینگ

طبق گزارشات منتشر شده از رسانه‌‌ی محلی TokenPost که در رابطه با رمزارزها فعالیت می‌کند، استخر ماینینگ HDAC قربانی یک رخته در سرور‌های خود شده که نتیجه‌ی آن دسترسی هکر‌ها به سیستم داخلی این استخر ماینینگ بوده است. روز گذشته تیم پشتیبانی HDAC اعلام کرد که در حال حاضر این پلت‌فرم در حال بازسازی و ریکاوری مجدد پس از هک‌های اخیر است و تا زمانی که جزئیات این حملات مشخص نشود، تیم HDAC تاکید کرده است که بخش برداشت این وب‌سایت و استخر ماینینگ غیرفعال شده است.

HyundaiPay که بخش فن‌آوری مالی یا به عبارتی شعبه‌ی Fintech شرکت Hyundai BS&C است، به خبرگزاری‌های محلی اعلام کرده که استخر ماینینگ HDAC به فعالیت‌های آن‌ها ارتباطی ندارد و این شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حملات هک اخیر بر روی این استخر ماینینگ را بر عهده نمی‌گیرد. این گفته‌ها در حالی است که HyundaiPay به عنوان یکی از بخش‌های تابعه‌ی Hyundai BS&C وظیفه‌ی توسعه‌ی پلت‌فرم HDAC را برعهده داشته است.

سخنگوی HyundaiPay در رابطه با این موضوع اعلام کرده است که:

استخر ماینینگ رمزارز HDAC هیچ ارتباطی با HyundaiPay و سرمایه‌گذاری‌های آن ندارد. تیم HyundaiPay در مورد نقض امنیتی پیش آمده هیچ اطلاعاتی ندارد و در عملیات و کار‌های این استخر ماینینگ هیچ دخالتی نمی‌کند. خود بلاک‌چین HDAC تحت تاثیر این نقض امنیتی قرار نگرفته است.

HyundaiPay spokesperson

وی در ادامه توضیح داد:

در حال حاضر ۲۹۹ نفر در استخر ماینینگ رمزارز HDAC فعالیت می‌کنند و تمامی آن‌ها تحت تاثیر اتفاقات اخیر قرار نگرفته‌اند. در حالی که HyundaiPay نمی‌تواند جزئیات دقیقی از دسترسی هکر‌ها ارائه کند، برآورد شده که اکثریت قریب به اتفاق ماینر‌های فعال در این استخر ماینینگ تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند.

HyundaiPay spokesperson

آیا هیوندای در بلاک‌چین فعالیت می‌کند؟

می‌توان گفت که شرکت هیوندای در کنار کمپانی‌های بزرگ دیگری همچون سامسونگ، Hanwha و Lotte به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین شرکت‌های کره‌ی جنوبی به شمار می‌آید. این شرکت در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعت تولید خودرو، بخش املاک و دیگر صنایع بزرگ فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارشات محلی شرکت هیوندای از اوسط سال ۲۰۱۷ تاکنون در زمینه‌ی بلاک‌چین به فعالیت مشغول شده است و با داشتن چشم‌انداز تجاری سازی بلاک‌چین در بخش‌هایی از صنعت مالی سنتی، به توسعه‌ی نرم‌افزار‌ها غیرمتمرکز و شبکه‌های مبتنی بر تکنولوژی پرداخته است.

می‌توان گفت که HDAC یک پروژه‌ی بلاک‌چینی مرتبط با استخر ماینینگ است که مبتنی بر پروتکل بلاک‌چین Vechain تولید شده و اجازه می‌دهد تا کسب و کار‌های مختلف با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین و اینترنت اشیاء(IOT) به شکل موثرتری به ذخیره، ارسال و دریافت داده‌ها بپردازند.

تیم توسعه‌ی HDAC در رابطه با این موضوع توضیح داده است که:

می‌توان از فناوری در ساخت کارخانه‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند، ساختمان‌های هوشمند و دیگر صنایع استفاده کرد. همچنین می‌توان از تراکنش‌های M2M برای قرارداد‌های متقابل و انجام عملیات مختلف میان دستگاه‌های اینترنت اشیاء نیز استفاده کرد، تا پلت‌فرمی ایجاد شود که در آن توجیه منطقی و انجام تراکنش میسر باشد.

HDAC development team

علی‌رغم سقوط اخیر قیمت در بازار رمزارزها، هنوز هم هیجان و شور و شوقی پیرامون تکنولوژی بلاک‌چین و شبکه‌های غیرمتمرکز منبع باز مانند اتریوم، وجود دارد. کسب و کار‌هایی همانند Kakao، Naver، SKT و هیوندای سعی می‌کنند که خود را در زمینه‌ی توسعه‌ی بلاک‌چین به عنوان خط مقدم و پیشرو معرفی کنند تا بتوانند این تکنولوژی را در یک مقیاس بزرگ تجاری سازی کرده و پذیرش بلاک‌چین را بین مردم افزایش دهند.

به نظر می‌سد بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به صورت غیر‌مستقیم و پنهانی به دنیای رمزارز‌ها علاقه‌مند هستند و در حال فعالیت در آن می‌باشند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا