اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بوترین: بیت‌کوین ساخته‌ی آژانس امنیت ملی آمریکا نیست!

انتشار اخبار کذب در رابطه با گفته‌های ویتالیک بوترین؛ او در رابطه با گفته‌هایش در سال ۲۰۱۱ توضیح داد

نکات برگزیده مطلب
  • پس از انتشار مقاله‌ای در رابطه با نظریات ویتالیک بوترین بنیانگذار رمزارز اتریوم، مبنی بر دست داشتن سازمان امنیت ملی ایالات متحده در تولید و ساحت بیت‌کوین، روز جمعه او مخالفت خود را در رابطه با این اخبار کذب بیان کرد.

در روز ۱۵ ژوئن، انتشارات بریتانیایی Metro در صفحه‌ی خلاصه‌ی مطالب خود مطلبی را با عنوان “یک کشف” منتشر کرد که طی آن توضیح داده شده ویتالیک بوترین اظهار کرده که بیت‌کوین توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده(NSA) ایجاد شده است.

مدارک جمع‌آوری شده برای این ادعا به صورت یک پیام در انجمن بسیار محبوب Bitcointalk ارائه شده است اما بوترین این مطالب را حدود ۸ سال پیش و در سال ۲۰۱۱ نوشته است. در آن زمان بوترین تنها ۱۷ سال داشته است.

پست توییتری بوترین در رابطه با خبر منتشر شده در Metro

اما پس از این واقعه بوترین در یک واکنش در توییتر رسمی خودش نوشت:

بدیهی است که از آن زمان تاکنون نظرات من دچار تغییرات زیادی شده است.

Vitalik Buterin

اطلاعات نادرست

nsaصنعت رمزارزها اغلب خود را رو در روی رسانه‌های مطبوعاتی اصلی و مهم می‌بیند. وجود اطلاعات غلط در رابطه با رمزارزها، کسب و کار‌های بزرگ در فضای رمزنگاری و برنامه‌های قانون‌گذاران برای این صنعت، در اکثر مواقع موجب مشکلات و حتی کاهش ارزش بازار این صنعت نوپا می‌شود؛ چونکه سرمایه‌گذاران به این گزارشات نادرست و غیر واقعی واکنش نشان می‌دهند.

در یک بخش مشخص از این خبر، خبرگزاری Metro به نظر می‌رسد که این روند را ادامه داده است و اشتباها بوترین را به عنوان تنها بنیانگذار اتریوم معرفی کرده است، در حالی که نظرات وی را به عنوان دلایل و مدارک نشان‌دهنده‌ی کمک NSA به ساخت بیت‌کوین، ارائه کرده است.

این نشریه با اشاره به پیشنهادات مشابهی که از سوی مدیرعامل شرکت امنیت سایبری روسی Kaspersky Lab ارائه شده است، باعث تقویت این ایده می‌داند. مدیر عامل شرکت Kaspersky طی یک کنفرانس که در سنت‌پترزبورگ برگزار شده بود عنوان کرد که بیت‌کوین یک پروژه‌ از سوی سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده است که برای تامین مالی سریع فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا، کانادا و انگلستان طراحی شده است.

این اولین بازی نیست که یک خبرگزاری مطبوعاتی بی‌ربط با صنعت رمزنگاری باعث ایجاد دردسر برای بوترین می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ طی یک مقاله که به شکل گسترده‌ای نیز توزیع شده بود، ادعا می‌شد که این توسعه‌دهنده طی یک حادثه‌ی رانندگی درگذشته است؛ که بوترین متعاقبا برای رد این شایعه از بلاک‌چین اتریوم استفاده کرد.

در همین حال، بوترین و دیگر افراد همچنان از تلاش‌هایی برای کلاهبرداری که برای سرقت کوین‌ها بر روی توییتر انجام می‌شود نیز رنج می‌برند.

به نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر، حساب‌های جعلی زیادی با نام‌گذاری به عناوین شناخته شده با ادعای اهدای رمزارز رایگان ساخته شده‌اند که این امر باعث شده مالکان حساب‌های واقعی نام توییتری خود را برای هشدار کاربران تغییر دهند.

نظر شما در رابطه با اخبار منتشر شده در Metro چیست؟ با در نظر گرفتن این موضوع که اینگونه اخبار جعلی بدون شک باعث کاهش ارزش صنعت رمزنگاری می‌شوند، چه کسانی و یا چه نهاد‌هایی از این روند سود می‌برند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا