اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

بررسی دستورالعمل جدید اپل در رابطه با نرم‌افزار‌های رمزارزی

قوانین جدید شرکت Apple در رابطه با انتشار نرم‌افزار‌های مرتبط با ماینینگ و صنعت رمزارزها در پلت‌فرم App Store

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی و طی یک اعلامیه رسمی، شرکت Apple اعلام نموده که نرم‌افزارهای ماینینگ رمزارزها از پلت‌فرم این شرکت یعنی App store حذف خواهند شد و تمامی قوانین مربوط به صنعت رمزنگاری و توسعه‌ی نرم‌افزار‌های مربوطه نیز مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

شرکت اپل به تازگی اقداماتی را برای حذف نرم‌افزار‌های مرتبط با رمزارزها شروع کرده است و اعلام نموده که قوانین مرتبط با اینگونه نرم‌افزار و نرم‌افزار‌های مرتبط با ماینینگ که در App Store وجود دارند باید دوباره بازبینی شوند.

اخبار مربوط به این اصلاحات صورت گرفته توسط شرکت اپل اواخر هفته‌ی گذشته به سرعت در فضای مجازی همه‌گیر شده بود. یکی از چیز‌هایی که شرکت اپل برای پیگیری مداوم آن شناخته شده است، قوانین سختگیرانه‌ی این شرکت برای نرم‌افزار‌های تلفن‌های هوشمند به خصوص نرم‌افزار‌هایی که بر روی شبکه‌ی App Store منتشر می‌شوند، است. این مورد در شرکت اپل به شکل ویژه‌ای در مورد برنامه‌های مرتبط با رمزارزها در حال پیگیری است.

یک گروه که با نام “اتحادیه‌ی توسعه دهندگان” (Developers Union) شناخته می‌شود به تازگی از شرکت اپل درخواست بررسی و صدور دستورالعمل‌های جدیدی برای توسعه دهندگان نرم‌افزار‌ داده است و به نظر می‌رسد که شرکت اپل این درخواست را دریافت کرده و در حال پیگیری آن است.

چرا دستورالعمل‌ها تغییر می‌کند؟

Guidelinesدر زمان اعلام این دستورالعمل‌ها، شرکت اپل توضیح داد که چگونه نرم‌افزارها در حال تغییر جهان ما هستند، چگونه در حال غنی‌سازی پر محتوا سازی زندگی مردم هستند، و حالا توسعه دهندگان توسط این نرم‌افزار‌ها به قدرت و توانایی رسیده‌اند که تا پیش از این ممکن نبوده است. در نتیجه‌ی این موارد، App Store به شکل یک اکوسیستم برای میلیون‌ها توسعه دهنده و میلیارد‌ها کاربر رشد کرده است.

در این اعلامیه شرکت اپل عنوان نمود:

فرقی نمی‌کند که به عنوان یک توسعه دهنده‌ی تازه‌ کار فعالیت می‌کنید و یا یک تیم بزرگ از برنامه نویسان با تجربه هستید؛ ما از اینکه شما در حال ساخت نرم‌افزار برای پلت‌فرم App Store هستید بسیار هیجان زده‌ایم و سعی می‌کنیم تا به درک دستور‌العمل‌هایمان به شما کمک کنیم تا مطمئن شویم که نرم‌افزار‌ شما می‌تواند سریع‌تر از فرایند بازبینی و بررسی قبل از انتشار عبور کند.

Apple

لیست دستورالعمل‌های جدید

این دستورالعمل‌های جدید موارد مختلفی از ICOها تا فرایند ماینینگ را در بر می‌گیرند.

برای مثال در رابطه با ICOها، دستورالعمل‌های شرکت اپل خواستار نرم‌افزار‌هایی است که علاوه‌ بر تایید توسط این شرکت، توسط بانک‌ها، شرکت‌های امنیتی، تجار کمیسیون آتی و دیگر موسسات مالی، تایید شوند. این سیاست‌های جدید همچنین در مورد مبادلات آتی رمزنگاری و سایر اوراق رمزنگاری یا شرکت‌های مرتبط با مبادله‌ی شبه اوراق بهادار نیز صدق می‌کند.

در مورد فرایند استخراج رمزارزها یا همان ماینینگ نیز، شرکت اپل صراحتا عنوان کرده است که نرم‌افزارها اجازه‌ی انجام آن را ندارد مگر اینکه این فرایند خارج از دستگاه (به عنوان مثال ماینینگ ابری) صورت بگیرد.( این یعنی اینکه اینجام هرگونه ماینینگ به وسیله‌ی سخت‌افزار‌های تولید شده توسط این شرکت از این پس ممنوع می‌باشد.)

برای مابقی دستورالعمل‌ها نیز اپل اینگونه توضیح داد:

نرم‌افزار‌هایی که توسط خود صرافی‌ها تایید شده یا توسعه یافته شده باشند، می‌توانند تراکنش و یا انتقال رمزارزها را تسهیل و انجام دهند؛ اما این نرم‌افزار‌های مرتبط با رمزارزها اجازه ندارند برای انجام کاری، مانند اجازه‌ی دانلود یک نرم‌افزار دیگر، تشویق کاربران برای دانلود، ارسال به شبکه‌های و دیگر موارد، اقدام به ارائه‌ و پرداخت رمزارز کنند.

The Guidelines

شما اغلب این جمله‌ را شنیده‌اید که فرایند ماینینگ و استخراج رمزارزها با مصرف زیاد برق و انرژی همراه است؛ این در حالیست که شرکت اپل به طور مداوم به توسعه دهندگان اعلام می‌کند که نرم‌افزار خود را به شکلی طراحی کنند که کمترین میزان انرژی را مصرف کند و یا به عبارتی از نظر مصرف انرژی بهینه شده باشد.

حال با در نظر گرفتن این موضوع برای ساخت یک نرم‌افزار ماینینگ توسعه دهندگان باید چیزی طراحی کنند که شامل موارد زیر نباشد:

  • تخلیه سریع باطری تلفن هوشمند (مصرف بهینه)
  • تولید گرمای بیش از حد و یا اعمال فشار اضافی بر منابع سخت‌افزاری دستگاه
  • وجود هرگونه تبلیغات مرتبط به شخص ثالث و نمایش آن‌ها

همانطور که می‌بینید فرایند ماینینگ معمولا موارد ذکر شده توسط شرکت اپل را زیر سوال می‌برد.

تاریخچه‌ی ارتباط اپل با رمزنگاری

اعمال این تغییرات به پنج سال قبل برمی‌گردد، زمانی که این شرکت قصد انجام این تغییرات را داشت اما برخی توسعه دهندگان از این تصمیم راضی نبودند. حتی گفته می‌شود که شرکت اپل بارها از کمپانی‌های مختلف درخواست کرده است تا رمزنگاری را از نرم‌افزار‌های خودشان حذف کنند.

ترس این شرکت بیش‌تر از این موضوع است که چگونه برخی توسعه دهندگان می‌توانند نرم‌افزاری بسازند که به سادگی برای ماینینگ از آن استفاده می‌شود.

امروز نرم‌افزار‌های زیادی در رابطه با رمزارزها وجود دارد و روزانه به تعداد آن‌ها افزورده می‌شود، اما شکل‌گیری این قوانین جدید ممکن است بر روی نحوه‌ی توسعه‌ی برخی از نرم‌افزار‌هایی که هم اکنون بر روی پلت‌فرم App Store قرار دارند و یا برخی نرم‌افزار‌ها که در آینده منتشر خواهند شد، تاثیر بگذارد.

اتحادیه‌ی توسعه‌دهندگان

به نظر می‌رسد که این دستورالعمل‌های جدید به واسطه‌ی گروهی به نام اتحادیه‌ی توسعه‌دهندگان یا The Developers Union شکل گرفته باشد.

بخشی از نامه‌ی فرستاده شده از طرف این اتحادیه به شرکت اپل:

ما معتقدیم افرادی که نرم‌افزار‌های بزرگ و مفیدی می‌سازند باید بتوانند از این نرم‌افزار کسب درآمد کنند و به واسطه‌ی آن زندگی خود را بگذرانند؛ بنابر این ما اتحادیه‌ی توسعه‌دهندگان را تشکیل داده‌ایم تا از پایداری مالی توسعه‌دهندگان در پلت‌فرم App Store حمایت کنیم.

امروز ما از شرکت اپل می‌خواهیم تا اجازه دهد به صورت عمومی بخش Free trial یا نسخه‌های آزمایشی با مدت محدود برای تمام نرم‌افزار‌های موجود در App Store تا قبل از جولای ۲۰۱۹ (مصادف با دهمین سالروز افتتاح این پلت‌فرم) قابل اجرا و ممکن شود؛ پس از انجام این کار، ما از کاهش درآمد‌های معقول و دیگر تغییرات سازگار با توسعه دهندگان و ایجاد شده توسط انجمن‌، حمایت خواهیم کرد.

بخشی از نامه‌ی The Developers Union

نظر شما در رابطه با این دستورالعمل‌های جدید شرکت اپل چیست؟ ایا حذف نرم‌افزار‌های ماینینگ می‌تواند به نفع توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مرتبط با پلت‌فرم App store باشد یا تنها بهانه‌ای برای جلوگیری از درآمدزایی توسط سخت‌افزار‌های ساخت این شرکت بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا