اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پترو، رمزارز ملی یا راهی برای دور زدن تحریم‌ها

تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که رمزارز پترو پوچ بوده و تنها برای پرداخت برخی بدهی‌های ملی توسعه یافته‌ است

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی محققان موسسه‌ی بروکینگز مقاله‌ای منتشر کرده‌اند که در آن گفته شده رمزارز توسعه یافته توسط کشور ونزوئلا، تنها برای رفع اثر تحریم‌ها بوده و قابلیت‌های یک رمزارز واقعی را ندارد.

به گفته‌ی تحلیل‌گران موسسه‌‌ی بروکینگز(Brookings)، رمزارز پترو که متعلق به کشور ونزوئلا است، بجای آنکه اقتصاد دارای مشکل کشور‌های آمریکای جنوبی را نجات دهد، مشروعیت رمزارزها را به خطر خواهد انداخت.

در مقاله‌ای که جمعه‌ی گذشته در وب‌سایت این موسسه منتشر شد، یک محقق هشدار داد که خطری واقعی که در این رابطه وجود دارد این است که پترو نه تنها قادر به درمان مشکلات اقتصادی ونزوئلا نخواهد بود، بلکه یکپارچگی رمزارزهای بزرگ را نیز تضعیف خواهد کرد.

استدلال موسسه‌ی بروکینگز این است که اگر رمزارز پترو ثابت کند که واقعا به همان اندازه‌ای که تحلیلگران انتظار دارند بی‌ارزش باشد، متاسفانه باعث خواهد شد که مردم فکر کنند رمزارزها باعث تسهیل تقلب و کلاه‌برداری خواهند شد. در ادامه باید گفت دیدگاه بروکینگز این است که اگر پترو به عنوان یک راه موثر برای خنثی کردن تحریم‌های بین‌المللی واقع شود، دیگر کشور‌ها نیز به این فکر خواهند افتاد تا از تکنولوژی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

در بخشی از این مقاله گفته شده:

قدرت تحریم‌ها در معرض خطر قرار گرفته است. اگر بتوان از طریق فروش رمزارز‌ها تحریم‌های اقتصادی را خنثی کرد، دیگر کشور‌ها نیز به شدت اقدام به انجام این عمل خواهند کرد. Brooking’s Papers

۵ میلیارد دلار درآمد؟

Petro

نیکولاس مادورو (Nicolas Maduro) رئیس جمهور ونزوئلا هفته‌ی گذشته اعلام کرد که پترو در پیش فروش خود تا‌کنون بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

او همچنین اعلام کرد که بیش از ۱۸۶ هزار پیشنهاد برای خرید این رمزارز با پشتوانه‌ی نفتی ارائه شده است.

در حالی که مادورو گفته است کسانی که در زمان این پیش فروش اقدام به خرید کرده‌اند کارآفرینان و افراد مختلفی از ۱۲۷ کشور دیگر هستند، موسسه‌ی بروکینگز معتقد است که رمزارز پترو هیچ خدماتی به صاحبان بین‌المللی آن ارائه نخواهد کرد و صرفا یک شکل از پرداخت و تسهیل میزان بدهی‌های غیرقانونی ملی است.

محققان در این مقاله نوشته‌اند که این عمل برخلاف مشروعیت رمزارزها است زیرا که رمزارزها مبادلات غیرمتمرکز، امن و شفاف را ارائه می‌دهند.

محققان در خاتمه توضیح دادند که:

باید بر روی توسعه‌ی رمزارزهای پوچ که در نهایت تبدیل به راهی برای تسهیل بدهی‌های غیرقانونی ملی می‌شوند، یک خط قرمز کشیده شود در غیر این صورت پذیرش جدی و قانونی رمزارزها به طور حتم متوقف خواهد شد. محققان موسسه‌ی بروکینگز

به نظر شما استفاده از رمزارزها برای دور زدن تحریم‌ها تبعاتی برای بازار رمزارزها خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CoinDesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا