آموزش ترید

داشتن هدف (TARGET) یا TAKE PROFIT در معاملات

ترید و معامله‌گری مثل همه کارهای دیگر نیاز به برنامه ریزی و داشتن روش و سیستم معاملاتی دارد. کسی که در کاری هدف نداشته باشد قطعا گیج و سردرگرم خواهد شد. در ترید هم باید قبل انجام هر معامله هدف را مشخص کنیم. در اینجا هدف قیمتی مد نظر ماست و به آن می‌پردازیم

هدف یا TAKE PROFIT

برای شروع معامله تریدر قبل انجام خرید باید برای خود هدف قیمتی تعیین کند. به این هدف در چارت و اصطلاح تریدرها TARGET به معنی هدف یا TAKE PROFIT یا TP که مخفف این کلمه است، گفته می‌شود. TP بسیار کاربردی است و به شما نقشه راه و نظم می‌دهد.

TP چرا کاربردی است؟

وقتی یه تریدر قبل خرید برای خود هدف یا TP انتخاب می‌کند به تحلیل خود اعتماد دارد و این باعث می‌شود با برنامه و اصولی کار کند. هرچقدر ترید اصولی تر و طبق قوانین شخصی و همچنین کم احساس تر باشد، عملکرد تریدر به مراتب بهبود خواهد یافت.

تعیین نواحی TP

بسته به نوع تحلیلی که انجام می‌دهید اعم از تکنیکال، ارزش گذاری و …هدف قیمتی خود را تعیین کنید. در تعیین TP نه زیاد طمع کنید نه زیاد قانع باشید.

TP ها را به دقت تعیین و سعی کنید در هر صورت به آن پایبند باشید.

چند نکته مهم:

-در گذاشتن TP می‌توانید چند تا هدف داشته باشید و در هر کدام از اهداف مقدار خروج معامله و فروش خود را به درصد تعیین کنید مثلا در TP یک 50 درصد خرید را خروج کنید و در TP دو، 50 درصد دیگر را خارج شوید.

-در گذاشتن TP حساس نباشید که حتما باید تا اخر روند و بالاترین قیمت TP داشته باشید. فقط به اهداف خود پایبند باشید. اگر قیمت بالاتر از TP شما هم رفت بدانید که آن سود مال شما نیست.

– TP را قبل معامله تعیین کنید و از جابجا کردن آن خود داری کنید. مگر در شرایط خاص بازار.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

یک نظر

  1. سلام ممنون از راهنمایی هایتان من الان نمیدونم به چه صورت یوزر بخرم که برم داخل

دکمه بازگشت به بالا