اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

تاسیس کمیسیونی برای ارزهای رمزینه و تکنولوژی‌های دفتر حساب توزیع شده توسط کمیسیون معاملات قراردهای آتی CFTC

در نشست روز چهارشنبه‌ی کمیته‌ی مشورتی تکنولوژی کمیسیون CFTC، این کمیته میزبان پنل‌های ارزهای رمزینه، بلاکچین و تنظیم مقررات بود.

در این نشست چهره‌های تاثیرگذار و مهمی از بخش‌های خصوصی و عمومی کنار هم قرار گرفتند و حاضرین به مسائل مربوط به بازارها، تنظیم مقررات تکنولوژی‌های جدید و نقش و مشارکت قانون‌گذارها در توسعه‌ی تکنولوژی‌ها پرداختند.

این نشست یک نتیجه‌ی قابل ملاحظه داشت و آن هم تایید کمیته برای ایجاد کمیسیون‌های زیر مجموعه، یکی برای ارزهای رمزینه و دیگری که دامنه‌ی فعالیت بیشتری دارد برای دفتر حساب‌های توزیع شده در فضاهای مالی، بود.

یکی از اتفاق‌های ویژه‌ی این نشست، صحبت Brian Quintenz بود که خواستار تلاش برای قانون‌گذاری خودگردان در زمینه‌ی ارزهای رمزینه بود، امری که در نشست مطبوعاتی پیش از نشست CFTC نیز به آن اشاره کرده بود. او همین دیدگاه را در گردهمایی Yahoo! Finance All Markets که با موضوع ارزهای رمزینه، هفته‌ی گذشته در نیویورک برگزار شده بود، اعلام کرد.

اون در نشست مطبوعاتی پیش از گردهمایی CFTC به شرکت‌کنندگان گفت:

کمیسیون CFTC نباید در مورد ارزش و اینکه کدامیک از محصولات جدید ارزشمند هستند و کدامیک نه، قضاوت کند، بازار، سرمایه‌گذاران و مشتریان، خودشان باید برای خودشان تصمیم بگیرند.

برخی از شرکت‌کنندگان پنل، از جمله افرادی که از خود CFTC انتخاب شده‌اند، در نهایت بر این نظر بودند که تنظیم مقررات برای استفاده از فناوری در زمینه‌های مالی و خصوصا موارد زیربنایی مورد نیاز است.

Dan Busca، معاون مدیر بخش نظارت بر بازار CFTC گفت: دیدگاه‌های آینده‌نگرانه در مورد دید نظارتی باید در قالب DLT (کمسیون تکنولوژی دفتر حساب توزیع‌شده) ترکیب شده و همینطور که به جلو می‌رویم بهبود پیدا کرده و بالغ شود. “تلاش برای تطبیق یک سیستم در حال اجرا با قوانینی که پیش از این وضع شده‌اند، اغلب هزینه‌بر و ناکافی است.”

Busca همچنین گفت که بلاک‌چین می‌تواند یک ابزار کاربردی برای تنظیم‌کننده‌ها باید، این که چطور ناظرین بازار، از نیروهای خود در یک شبکه‌ی توزیع شده استفاده کنند و اطلاعات را بصورت لحظه‌ای دریافت کنند.

تکامل DLT می‌تواند به قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها اجازه‌ی دسترسی بدون تاخیر و یکپارچه را به داده‌های لحظه‌ای تجارتی در یک بلاک‌چین مشخص بدهد، بدون اینکه نیاز به مداخله‌ی انسان یا واسطه باشد.

و ادامه داد: بدین صورت، CFTC بسیار کارآمدتر و سریع‌تر خواهد بود.

 

دیدگاه بخش خصوصی
اعضای کمیته از بخش خصوصی در مورد تنظیم مقررات بلاک‌چین و ارزهای رمزگذاری‌شده و اینکه تا چه محدوده‌ای قانون‌گذاران باید به موضوع ورود کنند، دیدگاه‌های متفاوتی داشتند.

چارلی کوپر، مدیر عامل R3، از تنظیم‌کنندگان خواست تا مشارکت خود را در بلاک‌چین و صنایع ارزهای رمزگذاری‌شده بیشتر کنند، او گفت:

ما بسیار مشتاقانه از قانون‌گذاران ایالات و اعضای سازمان‌های دولتی درخواست می‌کنیم که تا جایی که امکان دارد، بیشتر از آنچه که اکنون فعال هستند، فعالیت کنند. من می‌توانم بگویم که بسیاری از دولت‌های فدرال در سراسر جهان از آمریکا پیشی گرفته‌اند و این یک نگرانی است.

برایان نایت، یکی از محققان ارشد مرکز Mercatus دانشگاه George Mason، نگرانی‌های خود را در رابطه با گسترش نقش قانون‌گذاران در ارزهای رمزگذاری‌شده و بلاکچین ابراز کرده و گفت دخالت‌های اینچنینی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

به گفته‌ی برایان نایت: اگر قرار است که قانون‌گذار به عنوان یک مشاور در این حوزه کمک کند، چگونه‌ می‌توانیم مطمئن شویم که این مشاوره عادلانه است؟

و همانطور که تصمیم کمیسیون، خبر از تشکیل کمیته‌های تخصصی ارزهای رمزگذاری‌شده و بلاکچین داد، کمیته‌ی مشورتی تکنولوژی CFTC مشخص کرد که تحقیق در مورد تکنولوژی‌ها ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود که این کمیته‌ و کمیته‌های تشکیل شده، تاثیر قابل توجهی بر تجارت، بازارها و کل سیستم مالی جهانی داشته باشند.

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا دولت باید در این امر وارد شود یا خیر؟ اگر بله، چطور؟ آیا موضع فعلی دولت‌ها مناسب است؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
coindesk

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا