اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تبدیل دو شهر‌ روسیه به مزارع غول‌پیکر استخراج رمزارز

استخراج رمزارز با طعم توت‌فرنگی در روسیه!

نکات برگزیده مطلب
  • مسئولین امور در دو شهر روسیه به همکاری در راه‌اندازی و توسعه ماینینک با ابعاد بزرگ در این شهر‌ها اشاره کردند. این دو شهر غربی روسیه عبارتند از کالینینگراد(Kaliningrad) و لنینگراد(Leningrad) که پذیرای ماینر‌ها خواهد بود و قصد دارند در تولید بیت‌کوین نقش داشته باشند. مسئولین محلی به این مساله که عملیات ماینینگ در این منطقه باید از حد کار در گاراژ‌ها فراتر رود و حالت صنعتی به خود گیرد ابراز علاقه کردند و در حال اسرار به مسکو برای تسریع روند قانونگذاری هستند. 

یک مزرعه استخراج غول‌پیکر

فرماندار کالینینگراد در حاشیه انجمن سرمایه‌گذاری روسیه که در سوچی برگزار شد به آژانس خبرگزاری بین‌المللی گفت خیلی‌ها در کالینینگراد به رمز‌ارز‌ها علاقمند هستند و این امکان وجود دارد که در آینده این استان به یک مزرعه استخراج(Mining Farm) غول‌پیکر تبدیل شود. او گفت:

ما افراد زیادی را داریم که [به استخراج رمزارز‌ها] علاقه نشان می‌دهند. ولی صحیح انجام دادن همه کار‌ها خیلی پیچیده است و نباید با عجله کاری کرد که خانه‌مان آتش بگیرد و خرابی به بار بیاید. به همین دلیل ما محل‌هایی به نام هتل ماینینگ تدارک دیده‌ایم تا افراد در آنجا یاد بگیرند که چطور سیستم خنک کنندگی مناسب را برای عملیات ماین راه‌اندزی کنند تا جایی را به آتش نکشند. پس اگر شما یک ماینر هستید، به مکان درستی آمده‌اید. ما می‌توانیم تبدیل به یک مزرعه استخراج بزرگ شویم.Anton Alihanov

آنتون علیهانوف(Anton Alihanov) همچنین اشاره کرد که کالینینگراد همچنین در حال تولید توت‌فرنگی در گلخانه‌ها است و این گلخانه‌ها در ماه‌های سد سال نیاز به حرارت دارند که سخت‌افزار استخراج می‌توانند این گرما را در اختیارشان قرار دهند. در واقع می‌توان مزرعه‌های استخراج را در کنار گلخانه‌های توت‌فرنگی احداث کرد تا از گرمای آنها در فصل‌های سرد استفاده کرد.

او همچنین گفت سعی می‌کند نسبت به رمزارز‌ها محتاط عمل کند و چون قبلا تجربیات زیادی در داد و ستد‌های بورسی داشته است ترجیح می‌دهد تا وقتی بازار رمزارز‌ها به ثبات نسبی نرسیده است، سمت آنها نرود چون آمادگی از دست دادن سرمایه خود را ندارد.

  استفاده ماینر‌ها از سایت‌های هسته‌ای از کار افتاده!

مسئولین محلی دیگری هم از قصد خود برای راه‌اندازی کسب و کار استخراج رمزارز‌ها در استان‌های دیگر خبر داده‌اند.مسئولین لنینگراد که شهری نزدیک به سن پیترزبورگ است نقشه دارند تا پارک‌های فناوری برای استخراج‌گران رمزارز تهیه کنند. الکساندر دروزدنکو(Alexandr Drozdenko) گفت این مکان در بازمانده نیروگاه هسته‌ای سسنوی بور(Sosnovy Bor) بنا خواهد شد. همچنین نیروگاه برق اتمی لنینگراد که در حال حاضر 50% از برق این منطقه را تامین می‌کند در سال‌های 2020 تا 2021 از رده خارج خواهد شد. دپارتمان اقتصاد لنینگراد و روساتوم از هم‌اکنون با استفاده پروژه استخراج از این پایگاه موافقت کرده‌اند.

ما برای ماینینگ به برق ارزان، سیستم خنک‌سازی خوب و سیم‌کشی قابل اطمینان نیاز داریم و همه این‌ها در پایگاه‌های هسته‌ای لنینگراد وجود دارد. روس‌ها در گاراژ‌های خود استخراج می‌کنند ولی ما می‌خواهیم استخراج را در حد صنعتی اجرا کنیم. Alexandr Drozdenko

نسبت به گفته‌های فرماندار الکساندر دروزدنکو دو مساله وجود دارد که تحقق این پروژه را عقب می‌اندازد. اول اینکه باید تا جابجایی ابزار‌های قدیمی از سایت‌های هسته‌ای صبر کنیم و دومین مساله اینکه ما به یک چهارچوب قانونی برای استخراج و تولید بیت‌کوین نیاز داریم. او اضافه کرد مذاکرات جدی درباره مبحث قانونگذاری بین دفتر او و دولت فدرال روسیه در جریان است.

با در اختیار داشتن انرژی ارزان، زیرساخت الکتریکی مناسب و آب و هوای خنک روسیه پیش‌نیاز‌های لازم برای پشتیبانی ماینر‌های محلی را دارد و حتی قابلیت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی را نیز دارد. مسئولان شهر‌هایی که پتانسیل این کار را دارند بی‌صبرانه منتظر قانونگذاری موسکو برای رمزارز‌ها هستند.

به نظر شما در ایران چه موقعیت‌هایی برای استخراج رمزارز‌ها وجود دارد؟ چطور ماین کنیم تا به صرفه‌تر باشد؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BitCoin.com
دکمه بازگشت به بالا