اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

اخطار به سرمایه‌گذاران Tether !

اختار شرکت‌های مشاوره شرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاری در Tether

نکات برگزیده مطلب
  • یکی دیگر از تحلیلگران رمزارز جنجالی تتر(Tether) درباره خطرات ناشی از استفاده پیوسته صرافی‌ها از این ارز هشدار داد. شرکت مشاوره‌ای ویس(Weiss) در تلاش است تا سرمایه‌‌گذاران را از خطرات و ریسک‌هایی که این ارز به صورت سیستماتیک ممکن است برای اکوسیستم رمزارز‌ها پیش آورد آگاه کند.

 

ویس(Weiss) یک شرکت مستقل آمریکایی است که اخیرا نوشته‌هایی را در رابطه با رمزارز‌ها منتشر کرده است و در آنها هشداری به سرمایه‌گذاران رمزارز تتر(Tether) درباره استفاده از این ارز وجود دارد. نگرانی اصلی درباره این ارز به اصطلاح “پایدار” این ادعا است که با پشتوانه دلار حرکت می‌کند. در ادامه به ریسک‌های سرمایه‌گذاری در تتر بیشتر می‌پردازیم.

مشکل اصلی

مشکل بزرگ این است که هیچوقت این ارز بازرسی نشده است و توسعه‌دهندگان آن همیشه حالت مرموزی داشته‌اند. آنها پیوسته این ادعا را دارند که توکن آنها 100 درصد به وسیله دلار پشتیبانی می‌شود ولی هیچ مدرکی ارائه نداده‌اند تا این ادعایشان ثابت شود.

ظاهرا در شبکه‌های مجازی اجماعی راه‌اندازی شده است تا راجب این صحبت شود که تتر در واقع کاری که می‌کند گرداندن یک سیستم رزرو کسری است و در واقع بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که آنها به اندازه کافی دلار برای پشتیبانی این توکن را ندارند. یکی از تحلیلگران شرکت ویس(Weiss) به نام خوان ویلاورده(Juan M. Villaverde) با این نظرات موافق است و گفته که ادعاهای توسعه‌دهندگان این ارز بسیار مشکوک است.

وقتی چاپ USDT متوقف شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ویس در توضیح اهمیت USDT گفته است بسیاری از صرافی‌هایی که از ارز‌های فیات پشتیبانی نمی‌کنند به عنوان نماینده آنها از USDT استفاده می‌کنند مثل بایننس(Binance) و اوکی اکس(Okex). به این دلیل، تتر سومین رمزارز مبادله شده و تنها ارزی است که به طور پیوسته مقدار ترید شده آن از ظرفیت مارکت آن بیشتر می‌شود. به این دلیل صرافی‌ها به تتر برای داشتن نقدینگی نیاز دارند و این در صورتی که دولتمردان آمریکا تصمیم به ممنوعیت چاپ تتر بگیرند باعث به خطر انداختن مشتریان آنها می‌شود. بعضی‌ها معتقدند احتمال اتفاق این امر با در نظر گرفتن قوانین آمریکا زیاد است. ویلاورده همچنین گفته است:

عواقب سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند بسیار سنگین باشد. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تتر یک کلاه‌برداری از آب در بیاید؟ یا اگر دولت‌های بزرگ به این نتیجه برسند که صرافی‌ها برای فرار از قانونگذاری از تتر استفاده می‌کنند؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر این حجم بزرگ نقدینگی بخار شود؟ این امکان وجود دارد که باعث خطا‌ها و مشکلاتی در صرافی‌ها شود. می‌تواند باعث این شود تا سرمایه‌گذاران سرمایه خود را نقد کنند و این باعث تنزل شدید مارکت خواهد شد.Juan M. Villaverde

نظر شما راجب تتر چیست؟ چه جایگزینی برای ان وجود دارد؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BitCoin.com
دکمه بازگشت به بالا