اخبار و مقالاتمقاله

10 درصد از سرمایه‌ی جذب شده در هر ICO، گم شده یا به سرقت می‌‌رود!

نکات برگزیده مطلب
  • براساس یک تحقیق جدید، 400 میلیون دلار از پول جمع‌آوری شده برای ICOها یا به سرقت رفته یا گم شده است! این رقم حدودا 10 درصد بودجه‌ی مورد نظر برای جمع‌آوری را در مورد ICOهایی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، تشکیل می‌دهد و برای مجموعه‌های جدید که کار مشابهی قصد دارند انجام دهند و ICO برگزار کنند، رسیدن به هدف به مرور که جلوتر می‌رویم در حال سخت‌تر شدن است.

300 هزار دلار در ثانیه
بیش از 370 ICO از سراسر جهان، توسط Ernst & Young مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این شرکت خدمات حرفه‌ای چند ملیتی، “خطرات بزرگی” را در بازار ICOها کشف کرده است. حدود 10 درصد از مبالغ جمع‌آوری شده در ICOهای بررسی شده به ارزش تقریبی 3.7 میلیارد دلار ناپدید شده که یکی از دلایل آن‌، هک شدن نیز می‌باشد.

ارزیابی‌های ناقص در فرآیند توکن‌ها، قوانین نامشخص، مورد توجه هکرها قرار گرفتن و شبکه‌ی انباشته شده از جمله ریسک‌های اعلام شده در این تحقیق هستند. طبق این بررسی فیشینگ، پراستفاده‌ترین روش هکرها بوده است.

جمع‌آوری سرمایه برای 10 مورد از ICOهایی که زمان جذب سرمایه‌ی کوتاه‌تری داشته‌اند، با سرعت جذب 300 هزار دلار در ثانیه انجام شده است.

وقتی همه چیز آنطور نیست که باید …
براساس این تحقیق، تحقق هدف جذب سرمایه چندان نیز کار آسانی نیست و تنها یک چهارم ICOها در نوامبر سال 2017 توانسته‌اند به هدف خود دست پیدا کنند. این در حالی است که آمار رسید به هدف برای ICOها در ژوئن 2017 حدود 90 درصد بوده است.

بیشترین جذب سرمایه نیز براساس کشورهایی که ICOها در آن‌ها قرار داشته‌اند به ترتیب عبارتند از: آمریکا با 1.03 میلیارد دلار، چین با 452 میلیون دلار، هنگ کنگ و روسیه نیز با 310 میلیون دلار

بیش از 70 درصد ICOهای بررسی شده در این تحقیق، بر مبنای اتریوم بوده‌اند. Ernst & Young با گروه IB برای این تحقیق همکاری کرده‌اند. اطلاعات از طریق منابع عمومی که شامل اکسچنج‌های ارزهای رمزگذاری‌شده، گزارشات ICOها، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی اختصاصی، می‌شود، جمع‌آوری شده‌اند.

کیفیت مهم است یا کمیت؟ مسئله این است
بیشترین جذب سرمایه توسط ICOها در تابستان سال گذشته انجام شد و میلیون‌ها دلار سرمایه بواسطه‌ی فروش توکن‌هایی با تعداد بسیار زیاد انجام شد و در ماه دسامبر که قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کرد، حدود 1 میلیارد دلار جذب سرمایه توسط ICOها صورت گرفت.

رویترز به نقل از پاول برودی، متخصص خلاق بلاکچین در E&Y اینطور گفت: مشکل اصلی ICOها در رسید به هدف تعیین شده‌ی جذب سرمایه، اغلب به دلیل کیفیت پایین پروژه بود و کمی هم تاثیر پروژه‌های ناموفق پیشین بود. حجم سرمایه‌ی انفجاری، باعث دستیابی مردم به اهداف سرمایه‌گذاری خود شد و کیفیت کار کاهش پیدا کرد. که به راحتی با بررسی اسناد برخی از ICOها قابل مشاهده است. در واقع، براساس این تحقیق بسیاری از پروژه‌هایی که از طریق ICO جذب سرمایه می‌کنند، نیازی به پیاده‌سازی تکنولوژی بلاکچین یا ارز رمزگذاری‌شده ندارند.

برودی همچنین به خطاهای برنامه‌نویسی و مشکلات و درگیری‌های بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران نیز اشاره کرد. مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، به این نتیجه رسیده که تیم‌هایی که ICO اجرا می‌کنند، در ارائه‌ی اطلاعات حیاتی به خریداران توکن صریح نیستند.

رویکردهای مختلفی توسط دولت‌ها در قبال ICOها مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، مقامات روسیه، پیشنهاد تعیین قانون محدود کردن میزان سرمایه‌ی جذب شده و میزان سهم هر سرمایه‌گذار را کرده‌اند. مسکو علاقه دارد تا این روش بیشتر توسط تجارت‌های کوچک جهت جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران خرد مورد استفاده قرار گیرد. در مقابل، همسایه‌ی نزدیک روسیه، بلاروس تصمیم گرفته، نه تنها قانونی در این مورد تصویب نکند، بلکه تمام این حوزه را از ارزهای رمزگذاری‌شده تا قراردادهای هوشمند و ICOها را آزاد بگذارد.

این شانس برای استارت‌‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا وجود دارد که از ICOها برای جذب سرمایه‌ی مورد نیاز خود استفاده کنند و البته ICOها روشی بسیار محبوب نزد بسیاری از سرمایه‌گذاران هستند. نگرش غیر مسئولانه از سوی کسانی که این ICOها را مدیریت و سازماندهی می‌کنند، از جمله عدم تامین امنیت کافی برای سرمایه‌ی جذب شده و ارزها، می‌تواند به همان اندازه که برقرار قوانین سخت تاثیر منفی داشته باشد، تاثیرگذار باشد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا حاضر به شرکت در ICOها هستید؟ آیا هنوز هم ICOها پروژه‌هایی سودآور هستند؟ آیا ICOها را راه چاره‌ای برای استارت‌آپ‌ها می‌دانید؟ برای ما کامنت بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
news.bitcoin

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا