اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک اروپایی Nordea بیت‌کوین را برای کارمندانش ممنوع کرد

نکات برگزیده مطلب
  • یکی از بزرگترین بانک‌های اروپا، Nordea، سیاست کلی خود را تغییر داده و در اختیار داشتن و معامله‌ی ارزهای رمزگذاری‌شده را برای کارمندانش ممنوع کرده است. به نظر می‌رسد با توجه به ریسک‌ها و احتمالا قوانینی که بزودی وضع خواهند شد، این بانک تصمیم گرفته است که پیشگیری کند.

 

نوشته های مشابه

 

 

 

براساس سیاست جدید بانک Nordea که تا پایان ماه بعدی میلادی اجرایی خواهد شد، اغلب کارمندان بانک این بانک که حدود 31 هزار نفرهستند تا بهار امسال دیگر اجازه‌ی دراختیار داشتن یا معامله‌ی ارزهای رمزگذاری‌شده را نخواهند داشت. Nordea که یکی از بزرگترین بانک‌های اروپای شمالی است، در طول چند سال اخیر نیز رابطه‌ی خوبی با بیت‌کوین نداشته و تیم اجرایی آن نیز، عموما در برابر این ارز و ارزهای غیرمتمرکز دیگر، برخوردی غیر منعطف و گاها خصمانه داشته‌ و دارند.

حدود 2 هفته پیش، یکی از خبرنگاران این مجموعه، با سختی فراوان توانست با news.bitcoin ارتباط برقرار کند و تصمیم و سایت کلی بانک را در خصوص این حرکت که سبب ناراحتی کارمندانش شده، به ما اطلاع دهد. این هفته بانک به صورت رسمی به شبکه‌های خبرگزاری بزرگ نظیر رویترز، چنین خبری را ارسال کرده و گفته که بزودی اجرایی می‌شود.

سخنگوی Nordea از طریق ایمیل به رویترز اینگونه گفت:

ریسک برآورد شده‌ی این ارزها بسیار بالا و در مقابل امنیت موجود برای کارمندان و بانک، بسیار ضعیف است” به محض اجرایی شدن این قانون، دیگر از کارمندانی که چنین ارزهایی را در اختیار دارند، برای فروش آن‌ها درخواست نخواهد شد. با این حال توصیه می‌کنیم که تا پیش از اجرایی شدن این قانون، ارزهای خود را بفروشند.

 

همچنین در توضیح به بلومبرگ اینطور گفته شد: “با توجه به ریسک بسیار بالایی که این ارزها دارند و با توجه به اینکه Nordea همیشه در تلاش است تا بالاترین استانداردهای نظام بانکی را اجرایی کند، هیچگونه حمایتی از کارکنانی که در این ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند، صورت نخواهد گرفت.” که ضمن این گفته‌ها به نوسانات بالای آن‌ها و امکان استفاده در موارد مجرمانه نیز اشاره کرد.

Nordea برای حل معضل توصیه به افرادی که در علاقه به سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزگذاری‌شده دارند و در این امر مصر هستند

مجبور شد که اینگونه واکنش نشان دهد و گفت که ما به مشتریان خود توصیه نمی‌کنیم در چنین چیزی سرمایه‌گذاری کنند. درست مانند هر پلتفرم سرمایه‌گذاری بانکی دیگری، سرمایه‌گذاری Nordea دسترسی لازم را به تمام مواردی که امن بوده و اعلام شده‌اند، مانند Nasdaq فراهم می‌کند.”اما اینکه مشتریان در این سیستم سرمایه‌گذاری به خرید و فروش ارزهای رمزگذاری‌شده بپردازند، مورد توصیه‌ی ما نیست.

 

مشتریان و رقبا
رقیب بانک بزرگ اروپای شمالی، بانک Danske نیز، دقیقا همین روند را در پیش‌گرفته و این ممنوعیت را برای کارمندانش اجرایی کرده است. ما نسبت به ارزهای رمزگذاری‌شده شک و تردید داریم و به کارمندانمان توصیه می‌کنیم که از خرید و فروش این ارزها خودداری کنند اما قانونی مبنی بر ممنوعیت این مسئله نداریم. فعلا در حال تجزیه و تحلیل وضعیت هستیم و زمان مشخص خواهد کرد که آیا ممنوعیت رسمی‌ای ابلاغ می‌شود یا خیر؟
بدلیل عدم وجود شفافیت لازم و به بلوغ نرسیدن بسیاری از ارزهای رمزگذاری‌شده، تصمیم گرفتیم که از تامین فرآیند مورد نیاز برای مبادله‌ی این ارزها در پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری بانک خودداری کنیم.

با این حال به دید برخی کارشناسان چنین اقدامات شدیدی فقط باعث هدر رفتن، انرژی صرف شده جهت دعوت از قانون‌گذاران برای تدوین قانون مناسب است.

جزئیات بیشتری از روش نظارتی بانک Nordea برای نظارت بر کارمندانش منتشر نشده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا چنین ممنوعیت‌های شدیدی می‌تواند تاثیرگذار باشد بر بازار ارزهای رمزگذاری‌شده؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
news.bitcoin

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا