اخبار و مقالاتماینینگمقاله

آیا این روزها استخراج اتریوم بصرفه است؟

تحلیل مالی سود دهی استخراج ارز اتریوم در بازار نزولی و کم سابقه بهمن ماه 96

پس از اوج گیری بیت‌کوین تا حدود 20,000$ و بعد از آن صعود اتریوم تا 1,400$ بسیاری افراد به استخراج کنندگان اتریوم پیوستند و استخراج را شروع کردند. اما بعد از شروع سال جدید میلادی کم کم بازار روند نزولی به خود گرفت و امروز هر اتریوم حدود 600$ و بیت کوین حدود 6,400$ ارزش دارد. سوالی که در این شرایط ممکن است برای بسیاری از دوستان پیش بیاید این است که آیا شروع ماینینگ “استخراج” صرفه اقتصادی دارد؟

جواب این سوال در حقیقت پیچیده است زیرا رمز ارزها از جمله اتریوم دارای نوسان های شدیدی هستند و هنگام سرمایه گذاری حتما باید به این موضوع دقت کرد.

برای اینکه بتوانیم راحت ‌تر این موضوع را تحلیل کنیم، فرض می‌کنیم قصد خرید یک ریگ ماینینگ با 8 عدد گرافیک AMD RX 470 را داریم. قیمت تمام شده همچین محصولی حدود 23 میلیون تومان است. هر کارت گرافیک حدود 28Mh/s قدرت محاسباتی در الگوریتم “Ethash” دارد و در مجموع قدرت محاسباتی 220Mh/s را در اختیار ما قرار می‌دهد. مصرف هر کارت گرافیک حدود 80 تا 100 وات است و مجموع مصرف تمامی قطعات مورد استفاده ما بطور میانگین 900 وات می تواند باشد. قیمت روز دلار(دلاری که برای رمزارزها مورد استفاده می‌شود، امروز حدود 5200 تومان معامله می‌شود) و قیمت برق در ازای هر کیلو وات ساعت 320 تومان است.

با استفاده از وب سایت whattomine.com می‌توانیم سود دهی لحظه ای دستگاه استخراج را محاسبه کنیم:

برای یادگیری آموزش کار با این وب سایت روی این لینک کلیک کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات کامل دستگاه استخراج، بهترین ارزها به ترتیب سود‌دهی لحظه ای طبقه بندی می شود و در تصویر بالایی اتریوم بهترین سوددهی لحظه ای را دارد و دستگاه فرضی ما،روزانه مبلغی حدود 11.91$ معادل 0.0189 اتریوم استخراج می‌کند.توجه کنید که این مبلغ با توجه به قیمت 600$ اتریوم است و در واقع سود روزانه 10.34$ سودی مقطعی و لحظه ای است. اختلاف این 2 مبلغ هزینه ای است که برای مصرف برق پرداخت می‌کنیم،چیزی حدود 1.57$ هزینه مصرف برق روزانه است.
عموما ماینرها ارز به دست آمده را نمی فروشند و همانند یک سرمایه گذاری بلند مدت با ارزهایشان برخورد می‌کنند. HODL یا همان hold که به معنای نگهداری کردن است تبدیل به یک اصطلاح شده است.این اصطلاح می‌تواند دلیلی بر این نکته باشد که استخراج کنندگان بر حسب تجربه، افزایش قیمت به مرور زمان و در بلند مدت تجربه کرده باشند.  با کلیک بر روی ارز اتریوم در تصویر بالا، می توانیم با ورود مشخصات سخت افزار و هزینه ها، میزان سوددهی را در بلند مدت (با فرض قیمت ثابت برای هر اتریوم 600$ ) بصورت زیر محاسبه کنیم:

در واقع مهمترین اعدادی که در این محاسبات ‌می‌توان به آنها نسبتا اطمینان کرد میزان درآمد شما در میان مدت و بلند مدت بر حسب اتر است و قیمت اتر امروز مسلما با روزی که شما قصد فروش ارزهایتان را داشته باشید متفاوت است. ولی می‌توان با احتمال بالا گفت که ریگ شما در ماه آینده 0.58 اتریوم بدست می آورد و با احتمال کمتری 1 سال دیگر چیزی بین 6 تا 7 اتر بدست می آورید. اگر نمودار اتریوم را در بلند مدت در نظر بگیرید رشد آن برایتان واضح می‌شود و می‌توان احتمال داد در بلند مدت این رشد را حفظ خواهد کرد:
در نمودار بالایی خطوط خط چین بیانگر سودآوری اتریوم در بلند مدت و نمودار سبز رنگ بر حسب دلار و نمودار نارنجی بر حسب بیت کوین است. و تا زمانی که نمودار از این خطوط حمایت رد نشده، با شیب ملایمی هر دو نمودار در حال صعود است و بیانگر این نکته است که احتمالا در بلند مدت ارزش اتریوم نسبت به دلار و بیت کوین افزایش خواهد یافت.

در نهایت باید گفت که با توجه به قیمت لحظه ای اتریوم ماهانه 341 دلار درآمد این ریگ است و تقریبا در 13 ماه آینده این دستگاه ارزش ریالی خود را استخراج خواهد کرد، در شرایطی که قیمت اتریوم 600 دلار و هر دلارتتر 5200 تومان ثابت بماند!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

‫44 دیدگاه ها

  1. سلام سوالی داشتم…
    میخواستم بپرسم اپگریت اتر چه چیز هایی لازم داره ولی چ سودی داره؟درواقع مزیتش چیه؟
    ممنون میشم جواب بدین.

    1. سلام

      چیز خاصی لازم نداره از طرف شما، فقط باید نرم افزار کیف پول خودتون رو بروز نگه دارید. بهد از آپدیت دیگه قابل ماین نیست اتریوم و با سیستم اثبات سهام کار می‌کنه.(توی سایت کوینیت سرچ کنید و بیشتر راجب سیستم اثبات سهام بخونید) مزیت اصلی آپدیت این شبکه اینه که سرعت شبکه رو بالاتر می‌بره.

  2. سلام خدمت شما من میخواستم بدونم چند تا کارت گرافیک و از کدوم مدل لازمه تا از طریق اتریوم روزی 15 دلار داشته باشیم؟؟؟ و اینکه قیمته این گرافیکا با تجهیزات چقدر میشه؟؟؟؟؟؟

    1. برای سوال شما یک پاسخ مشخص و دقیق وجود نداره، شما می‌تونید از ترکیب چندین مدل کارت گرافیک به این ظرفیت برسید که روزانه ۱۵ دلار درآمد داشته باشید.
      برای اینکه با استخراج اتریوم به روزانه ۱۵ دلار درآمد برسید، در حال حاضر با در نظر گرفتن سختی شبکه، به ۹۰۰ مگاهش بر ثانیه(Mh/s) قدرت پردازشی لازم دارید. برای رسید به این قدرت هم می‌تونید از کارت‌های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال کارت‌های گرافیک ۱۰۶۰ شش گیگ چیزی بین ۲۲ تا ۲۴ مگاهش بر ثانیه به شما قدرت پردازشی میدن و با استفاده از ۴۰ عدد از این کارت‌ها می‌تونید به اون قدرت پردازشی برسید. یا از ۳۰ عدد کارت RX 580 استفاده کنید که هرکدام ۳۰ مگاهش بر ثانیه قدرت محاسباتی دارن.
      در کل بازم تاکید میکنم که از کارت‌های مختلف میشه استفاده کرد. برای محاسبه‌ی ساده‌تر و دقیق این موضوع می‌تونید از وب‌سایت https://whattomine.com/coins کمک بگیرید.
      البته در نظر داشته باشید که این تعداد کارت گرافیک مصرف برق بسیار بالایی خواهد داشت و باید هزینه‌ی تامین برق و سرمایش رو هم در نظر بگیرید. برای مشاوره در رابطه با قیمت و خرید مستقیم ریگ ماینینگ می‌تونید با متخصصان لیون کامپیوتر صحبت کنید: 88914049

      1. ممنون از پاسخگوییتون میخواستم بدونم هزینه برق این تعداد کارت گرافیک چقدر میشه و با برق منزل میشه برق این کارت گرافیکارو تامین کرد؟؟؟؟؟واینکه سختی شبکه تقریبا چند وقت دیگه میره بالا و اگه بره بالا در استخراج اتریوم کاهش محسوسی دیده میشه؟؟؟؟؟

        1. مشخصا برق منزل پاسخگوی این تعداد کارت گرافیک نیست، حتی اگر پاسخگو هم باشه با وضعیت فعلی(که میریزن جمع می‌کنن همرو) انجام اینکار توصیه نمیشه.
          میزان مصرف انرژی هرکارت گرافیک هم متفاوت هستش. مثلا متوسط مصرف کارت‌های ۱۰۶۰ رو حدود 120 وات در نظر می‌گیرند. شما باید تعداد کارت‌های خریداری شده رو در میزان مصرف ضرب کنی تا مقدار مصرف نهایی بدست بیاد، البته مصرف پردازنده و قطعات دیگه رو هم باید در نظر بگیری که چندان زیاد نیستن در مقایسه با کارت‌های گرافیک هر ریگ.
          برای یک ریگ ۶ کارته که از ۶ عدد کارت‌گرافیک 1060 استفاده می‌کنه، ماهانه چیزی در حدود ۱۲۰ هزار تومان پول برق میاد(یسره روشن باشه). البته این اعداد حدودی هست و در تعرفه‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف بسیار متغیر می‌باشد.
          برای مشاهده‌ی تغییرات سختی شبکه‌ی اتریوم هم می‌تونید از این لینک استفاده کنید.
          https://www.coinwarz.com/difficulty-charts/ethereum-difficulty-chart

  3. سلام سوال داشتم ماشین حساب با این تغییری که کرده دلار قیمت خود اتریوم عدد عجیبی نشون میده مثلا زده درامد روزانه 10 دلار ولی زیرش نوشته با پول برقش 4 دلار سود میکنی برای چی اینطوری میگه

    1. سلام. شما با کدوم ماشین حساب و چجوری حساب می‌کنید؟

      1. من اون قسمت cost ندیده بودم با توجه به راهنمایی شما زدم 0.0025 درست شد
        سوال داشتم خرابی ریگ بیشتر رو کدوم قطعه هست پاور یا چیز دیگه ایا الان میصرفه اینکارو کنیم ( شما فکر کن اینا واقعا پول برق اسیک کردم 900 تومن همه رو هم متمرکز کردن درامد اسیک نصف شه ) با توجه به این میصرفه ریگ ؟

  4. با سلام
    خواستم بدونم الان ريگ ماينينگ واقعا براي اتريوم بصرفه هست يا بريم رو ارز هاي ديگه
    يا بهتره بريم 5 تا دستگاه ام 3 بخريم كه زود بازده تر هست برقش هم از امام ره ميگيريم نظر شما چيه

    1. سلام گرامی . ریگ برای ماین اتریوم الان خوبه ولی انتماینر ها نسبت به قیمتشون الان سوددهی بیشتری داره . فقط در نظر بگیرین که ام 3 آمپر برق خیلی بالایی احتیاج داره و هم تولید حرارت و صداش خیلی بالاست . و در نهایت چون ام 3 ها معمولا به صورت استوک خرید و فروش میشوند و دستگاه هایی با تکنولوژی ساخت نسبتا قدیمی هستند درصد خرابی بالاتری دارند

  5. سلام دوستان.با توجه به اینکه من نمیتونم سخت افزار های استخراج بیت کوین رو تهیه کنم بهترین راهی که میتونم برم چیه؟برای این کار تنها چیزی که دارم یه لپ تاپn550jk هست.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام
      به نظر من بهترین راه برای شما ترید کردن هست. لطفا مقالات آموزشی ترید رو از بخش «آموزش ترید» مطالعه بفرمایید.

  6. سلام
    من تازه آشنا شدم با ماینینگ
    میخواستم برنامه هایی که مثل کریپتو تب باشه ولی بهتر رو یکی بهم معرفی کنه
    ممنون

      1. سلام
        وقت بخیر
        می تونم جلسه مشاوره حضوری با شما داشته باشم؟

        1. سلام
          لطفا به بخش «تماس با ما» در کانال تلگرام مراجعه کنید.

  7. سلام میحواستم بدونم الان ماینینگ اتریوم بصرفست یا بیت کوین ؟ در ضمن من تا اونجایی که میدونم دستکاهای ماینینک بیت کوین با cpuمخصوص کار میکنن و اگه سختی شبکه زیاد بشه عملا بی ارزش میشه دستگاه و هیچ کارایی دیگه ای نداره ولی ماینینگ اتریوم با کارت گرافیکه و هم مصرف برقش کمه وهم کارت گرافیک اگه این دستگاها از دور خارج بشه میشه فروخت

    1. سلام
      – بستگی داره «به صرفه بودن» رو چه چیزی تعبیر کنید. شما باید به چشم یه سرمایه‌گذاری بلند مدت به صنعت رمزارزی نگاه کنید نه یک درآمد روزانه یا ماهانه.
      – دستگاه‌های ماینینگ بیت‌کوین یا اسیک تنها برای پردازش و محاسبه روی یک الگوریتم خاص طراحی شدن و با سختی شبکه بی‌ارزش نمیشن، بلکه میزان استخراج لحظه‌ای رمزارز تحت ماین اون‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما شما می‌تونید همون دستگاه رو در صورت نیاز برای استخراج یک رمزارز متفاوت ولی با الگوریتم مشابه مورد استفاده قرار بدید.
      استفاده از کارت‌های گرافیک معمولا درآمد لحظه‌ای کمتری به همراه داره اما این سخت‌افزار‌ها به کاربر اجازه می‌دن که بر خلاف اسیک‌ها، طیف گسترده‌ای از الگوریتم‌های مختلف رو برای ماین انتخاب کنند.

  8. سلام و وقت بخیر
    آیا استخراج بیت کوین با کامپیوترهای خانگی هزینه برق مصرفی را خیلی بالا می برد؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام روز بخیر
      استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر‌های خانگی پس از رونمایی اسیک‌ها عملا بیفایده شد. ممکنه منظورتون Cryptotab باشه که اون هم در پشت صحنه رمزارز دیگه‌ای ماین می‌کنه و به کاربراش نتیجه را به صورت بیت‌کوین نشون میده.
      اما در مورد مصرف برق هر دستگاهی توان مصرفی مشخص داره که باید بر حسب ساعتی که روشن میمونه حساب بشه بسته به این‌که کامپیوتر خانگی شما نوع پردازندش چی هست، گرافیک داره یا نه و حتی بسته به برند سازنده، میزان مصرف متفاوته.

      1. Cryptotab باشه که اون هم در پشت صحنه رمزارز دیگه‌ای ماین می‌کنه و به کاربراش نتیجه را به صورت بیت‌کوین نشون میده.

        تحقیقی داشتین در این باره؟

        1. بله با یک جستجوی ساده مثلا Cryptotab+ Monero می‌تونید نتایج زیادی در این باره ببینید
          همونطور که گفتم قدرت اسیک‌ها به قدری زیاده که با هش سیستم‌های خانگی در برابر هش شبکه خیلی خیلی پایینه و عملا سودی بدست نمیارید، گزینه‌ی پیش روی این نرم افزارها اینه که چیزی ماین کنن که در شبکه اون رمزارز اسیک استفاده نشه

  9. سلام من با حرف احمد آقا کاملا موافقم این ارز اینترنتی اول و آخرش برای یه عده سود کلانه و برای بقیه علافی

    1. یادمه ده سال پیش ی مستند نگاه میکردم که می‌گفت لابی های ثروت و قدرت در دنیا به زودی پول کاغذی رو کنار میزارن و پول الکترونیکی رو جایگزین میکردن ، برای حرفش دلایلی اورد از جمله اینکه لیره انگلستان در سده هجده میلادی کنار رفت و به دلار رسید و بعد به پول غیر نقد مثل پرداخت های اینترنتی و الانم داره به سمت ارزهای دیجیتال حرکت می‌کنه، حرف احمد رو نمیشه نه رد کرد نه پذیرفت ، مثلا ی مورد همین اعلان نتایج کنکور که میشه در مدت دو روز نتایج رو اعلام و حتی مراکز قبولی فرد رو بگن ولی دو ماه طولش میدن که همیشه کنکور رو ی چیز غولی نشان بدن ، بعدها دیدید که بدون کنکور هر رشته ی میتونید برید ، بیت کوین در ابتدا بیست هزار دلار رو تجربه کرد و الان هم دایما میاد پایین ، و از طرفی اکثریت قشر جوانان کشور از سر بیکاری و به امید دلار بیست تومنی میخوام سرمایه اندکی که با وام و مسافر کشی به دست اوردن بریزن تو این کار ، ولی از طرفی در چند سال پیش شما با همین سیستم خانگی میتونستید بیت راحت استخراج کنید و حالا با بهانه سنگین شدن فرایند استخراج بایستی دستگاه بخرید ، در کل خود بنده قصدم این بود دستگاه بخرم ولی پشیمون شدم و برای رشته پزشکی برنامه ریختم کنکور بدم ، فکر نمیکنم از بیت کوین بتونم خرج خانواده بدم ، موفق باشید ،

  10. سلام من ۳۲ ساله کارم نرم افزار و سخت افزار است ( از زمان سینکلر و کومودو و آمیگا) میگم که به این ارز دیجیتال دل نبندین!!! چون عملا به زودی گندش در میاد و کاملا بی ارزش میشه!!! راحت بگم این داستان استخراج و سیستمهای قدرتمند برای استخراج و غیره همه اش فیلمه و اساسا برای فروش سخت افزار گرانقیمت استخراج به بنده و شما است!!! یادتونه یه زمانی نصب ویندوز چند ساعتی طول میکشید و وسط نصب مینوشت خوب حالا به راحتی به صندلی تکیه بدین و ریلکس بنشینید چون اعلان ویندوز میخواد شاخ غول را بشکنه!!! و کلی طول میکشه!!! ولی وقتی دقت میکردی سیستم عملا هیچ کاری نمیکرد!!!! نه درایو مشغول بود نه هارد نه سی پی یو و فقط یک وقفه زمانی!!! که بعد از اینکه این قفلهای زمانی رو شکستم (( فکر کنم جزو اولین نفرها بودم!!)) و دیگر هموطنان عزیز قفلهای مسخره آنرا شکستند ویندوز ۵ دقیقه ایی وارد بازارشد!!!که توی ۵ دقیقه ویندوز و آفیس و کلی برنامه دیگه که نصب آنهاهم کلی زمانبر بود خیلی سریع و آسان نصب میشد!!! حالا داستان چی بود؟؟فکر کنین یه آمریکایی ۲۰ سال پیش میرفت ویندوز میخرید ۱۰۰۰ دلار (( که چه آن زمان چه الان پول کمی نیست)) بعد میامد خونه و ۵ دقیقه ایی نصب میشد؟؟؟ د نه د !!! باید کلی طول بکشه نصب بشه و وسطش از شکستن شاخهای متعدد غولهای مختلف سخن پراکنی میکرد تا ارزش اون پول رو داشته باشه!! و دوست آمریکایی رو هزار جور قانون محکم حمایت میکنه بشه چاپید و شد ثروتمندترین مرد دنیا(( بیل گیتس)) البته الان دیگه چون خیلی مسخره شده این متن نوشته ها وسط نصب وینوز دیگه خبری از اونها نیست ولی هنوز وقفه های زمانی وجود داره!!! حالا یک مثال دیگه که هنوزم رایجه: شما میروید و یک بازی میخرید و روش نوشته فقط با فلان کارت گرافیک و بهمان سی پی یو و فلان مقدار رم و…. خلاصه کم مانده بنویسه حتما فلان مارک یخچال رو هم تو آشپز خونه تون باید داشته باشین که این بازی اجرا بشه!!! اما امیدوارم دیده یا شنیده باشین که وقتی قفلش را میشکنند با عتیقه ترین سیستم ها اجرا میشوند!!! اگر لازم به اثبات بود شخصا حاضرم این کار را در یک جمع تصمیم گیرنده انجامش بدهم تا باور کنید که خفن ترین بازی های بروز فعلی را که فقط چند میلیون کارت گرافیک میخواهد برای اجرا میتوان با یک سیستم بسیار ساده و با کارت گرافیک آنبرد بدون هیچ مشکلی اجرا کرد
    حالا کل این داستان سرایی بنده برای چیست؟؟؟ ارز دیجیتال!! باید به شما القا کنند که هم خودتان و هم کامپیوترتان و هم کل فامیل!!! دارید سخت ترین کار عالم را انجام میدهید تا حاضر باشید بابت آن پولی پرداخت کنید و بابت استخراجش میلیونها تومان سیستم استخراج تهیه و هزینه کنید!! وگرنه چگونه شمارا راضی کنند برای ارز دیجیتال (( عملا باد هوا)) پول بدهید؟؟؟ پس با کلی داستان سرایی و سفسته بازی میگویند از فلان و فلان تکنولوژی استفاده شده و آنقدر قلمبه سلمبه صحبت میکنند که ۹۹ درصد مردم متوجه صحبتهایشان نمیشوند!! و آن یکدرصد هم که متوجه میشوند را به راحتی باخود شریک و همراه میکنند و جهانی را بابت باد هوا میچاپند!! من شخصا ۴ سالی است بخاطر کار بسیار پر سود و خیری کمی از دنیای کامپیوتر فاصله گرفته ام و وقت کافی ندارم وگرنه اینک بهترین زمان برای نابغه های نرک افزار است که این استخرهای مسخره استخراج را هک کرد و کرور کرور اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال را نصف قیمت ریخت تو بازار و هم پولدار شد هم دست این چپاول گران ارز دیجیتال را رو کرد ….حیف وقت کافی ندارم وگرنه خودم حتما میکردم ….البته بسیار دشوار و نزدیک به غیرممکن خواهد بود چون این ویتالیک باترین خالق اتریوم واقع نابغه ایی است برای خودش ولی به هرحال از همین کره خاکی است واز فضا نیامده و اتریوم هم از تراوشات مغز فعال او سرچشمه گرفته….پس ممکنه کسی هم بتواند از او و فکرش برتر باشد ….نمیشود؟؟؟
    پیروز باشید و فکور لطفا

    1. مشخصه زیاد از معماری کامپیوتر سر در نمیاری عزیزم من خودم مهندس امنیت و شبکه هستم حرف های رو که گفتی کلا فکر و قوه تخیل یک فرد بی سواد نسبت به سیستم عامل و معماری سخت افزار ها هستش بهتره یک مقدار در زمینه الکترونیک مطالعه کنی

    2. قوه تخیل قوی ای داری و بابتش بهت تبریک میگم. اینکه باد هواست اوکی ولی موارد دیگه رو خواهشا جایی نگید میخندن

    3. سلام. اخه این چه توصیف جاهلانه ای بود که ارز دیجیتال با این همه پیچیدگی رو ربط دادی به پولشویی و سیاست انسانهای کلاهبردار…خب بهتر نیست اول شناخت دقیقی از این علم جدیدو این نوع ارزها پیدا کنی و بعد بیای اونو نقد کنی؟ .. اینقد سطحی نگر نباشید

    4. داداش شما فکنم زمانی که این متنو مینوشتی یا توی این عالم هستی نبودی و داشتی پرواز میکردی یا کلا نمی دونی چی داری میگی…

      شما الان با این افکار و حرفایی که زدی به خودت میگی نابغه که اگر فرصت داشتی این سرویس هارو هک میکردی و رابین هود میشدی ؟

      سوال دارم: چطور روت شد اینارو بنویسی ؟!

      به قول رامبد جوان… شما خیلی خووووبی خیییییییییییلی

    5. دادش با قسمتی از حرفهات موافقم . این که میگی شرکت گیم میسازه و تاکید میکنه با فلان کارت گرافیک نصب کنید . درسته اما باید حق بدین که شما هم بودین همین کارو رو میکردی بالاخره شرکت باید از یه جایی پول در بیاره . همه شرکتها میکنن . خود اپل هم اپدیت هایی که برای سیستم عامل های جدیدش میده برای گوشیهای قدیمیش مشکل ساز شده باید گوشیتم عوض کنی . اما در مورد ارز دیجیتال بنده خودم تجربه ای نداشتم اما به نظر میرسه برای واردات و صادرات گزینه خوبی باشه . جنس رو میبری تحویل میدی بیت کوین میگیری میای ایران از صرافی نقد میکنی .

    6. از ادمین های محترم سایت خواهش دارم این کامنتو سیو کنید تا باشه میخوام ببینم وقتی داداشمون ۴۰سال تجربه کسب کرد نظرش در مورد ارزهای دیجیتال چیه؟ شایدم اون موقع در حال خرید کردن با ارزهای دیجیتال بود وقت نکردید برگرده و چند کلمه تایپ کنه

      داداش بعد فرودت هم اینا رو بخون خنده ات میگیره

  11. سلام
    من کامنت ها را خوندم با این حرفا سرمایه گذاری روی ریگ ماینینگ روی اتریوم اگر ماینینگ اتریوم کنسل شه بصرفه نیست اخه بهترین سود روزی 10 دلار هست ارزهای دیگه مثل مونرو چنین سودی ندارن

    1. سلام دوست عزیز. بطور کلی سرمایه گذاری وابسته به ریسک پذیری افراد هست. اصلا پیشنهاد نمی شه وارد سرمایه گذاری ای بشین که بنظرتون بصرفه نیست. ماینینگ سرمایه گذاری بلند مدته و اگر بلند مدت بهش نگاه کنین و روش وقت بزارین و اطلاعاتتون بروز باشه موفق می شین. برای اثبات این حرف هم می تونین روی نت سرچ کنین ماینرهایی که بلند مدته استخراج می کنن پیشرفت کردن و کارشون رو گسترش دادن. خیلی از دوستان تازه وارد با نوسانات بازار بیش از حد خوشحال یا بیش از حد ناراحت می شن و هیجانی تصمیم گیری می کنن. در نهایت تصمیم با شماست.

  12. سلام به نظر شما بهترین گزینه هم از لحاظ قیمتی هم استخراجی برای اتریم چه کارت گرافیکی هست ممنونم

    1. سلام دوست عزیز، کارت های amd توی الگوریتم ارز اتریوم یه مقدار کاراییشون از رقیب هاشون از nvidia قوی تر هستن.

  13. سلام وقت بخیر ، جناب مهندس ناطقی میخواستم بدونم سختی شبکه به قیمت ارز ربط داره ؟
    ممکنه با پایین اومدن قیمت ارزی سختی شبکه اون ارز پایین بیاد ؟

    1. بله ممکنه بیاد پایین ولی برای یه ارز پر اعتباری مثل اتر اتفاق نمی افته و عموما اول سختی اتر میره بالا و بعد از مدتی (فرضا 2-3 ماه نمودار قیمت هم افزایش پیدا می کنه) در واقع با بالا رفتن سختی ماینرها ارزهاشون رو به قیمت قبلی نمی فروشن چون سخت تر بدست میاد

  14. سلام جناب ناطقی. تا جایی که من میدونم با توجه به هارد فورک اتریوم که قرار است امسال انجام شود و سوییچ شدن از pow به pos و حذف ماین کردن اتریوم فرصت بازگشت سرمایه از طریق ماین اتریوم نیست و باید ارزهای دیگه ای که بر مبنای اتر هستن رو استخراج کرد که صرفه ی کمتری دارن. میخواستم از حضورتون بپرسم اولا آیا درست متوجه شدم؟ دوما ارزهای دیگه ای که با ریگ بشه ماین کرد و حدودا 10 دلار در روز درآمد داشته باشند میشناسید؟
    ممنون از شما و تیم کوینیت

    1. سلام محمد جواد عزیز، تیم اتریوم مشغول کار بر روی Casper هستن و تاریخ دقیقش تا جایی که اطلاع دارم هنوز مشخص نشده. شما با داشتن ریگ ماینینگ می تونین خیلی از ارزهای مختلف رو استخراج کنین و محدود به اتریوم یا مشتقات اتریوم نیستین.ارزهایی مثل اتریوم کلاسیک،یوبیک، منرو،زیکش،زد کلاسیک،زن کش ارزهای آینده داری هستن و بعد از pos شدن اتریوم احتمال افزایش قیمت دارن… شما با 6 کارت گرافیک تقریبا به اون درآمد می‌رسین. جالبه بدونین که توی تحلیل بازگشت سرمایه به قیمت لحظه ای اتریوم 13 ماه بود. در حال حاضر حدود 7 ماه شده و تغییر میکنه و ثابت نیست!!! بزودی اگر بازار رشد بکنه یک تحلیل بر عکس این تحلیل منتشر می‌کنم و توی قیمت لحظه ای سقف هم بازگشت سرمایه رو محاسبه می کنم که دوستان با هر دو چهره بازار آشنا بشن!

  15. سپاس
    اگر در مورد تاثیر سختی شبکه در سودآوری و بازگشت سرمایه بفرمایید ممنون میشم

    1. سختی شبکه پارامتری وابسته به نت هش ریت (قدرت پردازشی کل شبکه) است. یعنی با افزایش قدرت پردازشی کل شبکه، پیچیدگی مسائلی که دستگاه ها به دنبال آنها میگردن بیشتر میشه و در واقع سوال ها سخت تر و پیچیده تر می شن و در نتیجه به مرور زمان اتریومی که توی یه بازه زمانی خاص مثلا یک ماه استخراج می شه کمتر می شه. بطور مثال احتمالا اتریومی که در ماه 4 ام به دست میارید به جای اینکه فرضا 0.58 باشد 0.52 خواهد بود. نمودار سختی ارزهای مختلف هم روی اینترنت موجوده و برای مثال من نمودار سختی اتریوم رو براتون پیوست می کنم:
      https://bitinfocharts.com/comparison/ethereum-difficulty.html

دکمه بازگشت به بالا