آموزش ماینینگترید و ماینینگماینینگ

ترفندهای آماده سازی ویندوز برای استخراج

برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده پیشنهاد می شود از ویندوز 10 ورژن 64 بیت دارای بوت UEFI و بیلت نامبر 1703 استفاده کنید.برای اینکه براحتی بتوانیم بر روی سیستم عامل ویندوز شروع به استخراج ارزهای رمزنگاری شده بپردازیم، نیازمندیم تا تنظیمات پیش فرض ویندوز را تغییر دهیم. در ابتدا نرم افزار Do not Spy 10 را نصب می کنیم. این نرم افزار بطور کلی تمامی ارتباط های ویندوز شما را با سرورهای مایکروسافت قطع می کند و اجازه اتصال دستگاه شما به این سرورها و سرویس های مرتبط با آن را نمی دهد.
این نرم افزار را می توانید از این لینک دانلود کنید.( بر روی گزینه Donate and Download – Add supported کلیک کنید ). بعد از دانلود فایل نصب را اجرا کنید و کلید Next را بزنید تا نصب نرم افزار تمام شود و نرم افزار تماما نصب شود. تصاویر نصب بترتیب از چپ به راست قرار داده شده است. پس از نصب و باز شدن برنامه تمامی گزینه ها را فعال کنید و گزینه yes را انتخاب کنید (در آخرین عکس).

تنظیمات Services ویندوز 

در ابتدا بر روی start menu کلیک کنید و سپس در پایین صفحه عبارت services را تایپ کنید. بعد از ظاهر شدن  بخش services بر روی آن کلیک کنید تا باز شود.در بخش تنظیمات سرویس های ویندوز گزینه های آمده در عکس را بترتیب Stop و Disable کنید. این سرویس ها عبارتند از:

Windows Audio End-Poin Builder

Background Intelligent Transfer

Windows Update

تنظیمات Virtual Memory و Visual Effect

به تنظیمات Virtual Memory دستگاه می رسیم. این بخش بخصوص برای استخراج بسیار مهم است و باید توجه کنید که به میزان حافظه کارت های گرافیکتان حتما فضای خالی روی هارد دیسک داشته باشید و آن را به ویرچوال مموری اختصاص بدهیم. همچنین تمامی زیبا سازی های بصری ویندوز را برای عملکرد بهتر خاموش می کنیم.

بطور مثال اگر 8 کارت 4 گیگ دارید نیازمند حداقل 32 گیگابایت ویرچوال مموری بر  روی دستگاهتان هستید تا بتوانید بدون دردسر مبحث استخراج بخصوص برای ارز ETH را شروع کنید.


Windows Defender

در آخر به تنظیمات ویندوز دیفندر می پردازیم و این بخش از ویندوز را از دسترسی خارج می کنیم زیرا ممکن است نرم افزار های استخراج مورد استفاده را بعنوان “بد افزار” شناسایی کند و حتی آنها را از روی سیستم حذف کند. بهتر است تا از این لحظه دستگاه یو اس بی و یا هر منبع اطلاعاتی که امکان دارد منتقل کننده ویروس یا بد افزار باشد را به این سیستم متصل نکنید و حتی استفاده ی دیگری به غیر از استخراج از این سیستم نکنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون به خیر. برنامه minergate برای ماینینگ کیریپتو کارنسی هایی به غیراز بیت کوین مثل Dashcoinخوبه؟ و امن هست و اگه شروع کنیم اسکم نمیشیم؟

    1. سلام، روز بخیر. Minergate یک نرم‌افزار نسبتا قدیمی هست و احتمال خیلی کمی میره که اسکم باشه و کلا از اینجور مشکلات پیش بیاد براش. با این حال ماینرگیت برای ماینینگ حرفه‌ای پیشنهاد نمیشه(برای ماین با ریگ‌های استخراج مثلا). در ضمن این نرم‌افزار از Dash پشتیبانی نمی‌کنه ولی ارزهای دیگه‌ای داره برای ماین کردن.
      موفق باشید

    1. بهدش باید Claymore رو نصب کنید و شروع به ماینینگ کنید. توی سایت جستجو کنید تا آموزش نصب و راه‌اندازی کلیمور رو پیدا کنید.

  2. سلام
    میشه لطفا راهنماییم کنید
    یه ریگ دارم با 5 کارت msi radeon rx 560 aero 4 gb
    هیچ کدوم از کارتهام تو اتریوم بیشتر از 8.3 مگاهش نمیده
    اورکلاک هم کردم ولی باز همون مقداره

  3. سلام بنده یه ریگ ماین جمع کردم که شامل
    مادربورد z270 a pro
    6 تا RX 560
    2 پاور 650 کولر مستر
    هست با یه رم 4
    دمای ریگ هم بیش از 40 تا نمیشه با این وجود هر وقت بیش از کارت گرافیک نصب میکنم بعد از مدتی سیستم ریستارت میشه

    1. سلام دوست عزیز و گرامی
      احتمالاً تنظیمات بایوس مادربردتون مشکل داره. مطمعن بشین above 4g decoding رو فعال کرده باشین روی مادربرد.

        1. مشکل شما خیلی کلیه اراد جان. ممکنه از سخت افزار یا نرم افزار ها و یا تنظیمات اورکلاکتون باشه… حتما چک کنین تمامی ترفند هارو درست تنظیم کنین و بیش از حد اورکلاک نکنین.

  4. سلام من یه ریگ جمع کردم 6 کارت گرافیک RX 560 و 2 پاور 600 کولر مستر مادربردم z270 a PRO
    با یه رم 4 ولی نمیدونم چرا وقتی بیش از 4 کارت گرافیک نصب میکنم سیستم راحت وارد میشه اما بعد از چند دقیقه ریستارت میشه؟؟

  5. سلام سوالی داشتم حافظه مجازی که ایجاد کردید چ ربطی به گرافیک داره؟؟؟
    این حافظه هارد یا ssd به کمک ram میاد وقتی رم پر بشه همچنین گرافیک اگه حافظه کم بیاره بسته به میزان رم موجود حافظه اشتراکی با رم درست میکنه و اصلا کار به حافظه هارد یا ssd ما نداره پس حافظه مجازی مورد نیاز اندازه رم ما باید باشه نه گرافیک….

    1. سلام دوست عزیز، عموما 32 گیگ حداقل حافظه اشتراکی هست که استفاده می شه و اگر کارت های شما حافظه ی بیشتری داشته باشن بازهم حافظه بیشتر اختصاص داده می شه. در نهایت اگر در کار نرم افزار ماینرتون مشکلی ایجاد نمی کنه میتونین تست کنین و حافظه رو کاهش بدین ولی در کل پیشنهاد نمیشه که کمش کنین.

  6. واقعا عالی و کاربردی بود و تونست چندتا از مشکلات ریگ من رو برطرف کنه

    1. سلام دوست عزیز، خوشحالم که مطلب تونسته کمکتون کنه. باز هم اگر سوال، انتقاد، یا پیشنهادی داشتین همینجا می تونین اعلام کنین.

دکمه بازگشت به بالا