اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بانکدار بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا: بیت‌کوین ارز نیست!

نکات برگزیده مطلب
  • بیایید از نامیدن بیت‌کوین به عنوان ارز خودداری کنیم. برخلاف یورو، بیت‌کوین توسط هیچ بانک مرکزی‌ یا دولتی به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی نمی‌شود، پس بیت‌کوین یک ارز نیست

واکنش‌های بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در مورد محبوب‌ترین ارز رمزگذاری‌شده‌ی جهان، بیت‌کوین؛ به طور چشمگیری در حال افزایش هستند. به نظر می‌رسد افزایش سریع قیمت آن در سال 2017 باعث بوجود آمدن اظهارات گسترده‌ای شده است. اخیرا فرماندار بانک ملی بلژیک NBB توضیح داد که باید به مردم در خصوص ارزهای غیرمتمرکز و اینکه چرا آن‌ها را نمی‌توان ارز نامید، هشدار داد.

جان چندان طرفدار بیت‌کوین نیست
“ما باید نوآوری‌ها و دستاوردهای بهره‌وری را که ارزهای رمزگذاری‌شده می‌توانند برای سیستم پرداخت ایجاد کنند، در نظر بگیریم” این پاسخ Jan Smets، فرماندار NBB بود، وقتی که از او در مورد امکان بوجود آمدن ارز رمزگذاری‌شده با پشتوانه‌ی حمایت دولتی برای اتحادیه، سوال پرسیده شد.

NBB بانک مرکزی بلژیک و بخشی از سیستم Eurosystem است که شامل اعضای بانک مرکزی اروپا می‌شود. آقای Smets هم اکنون 66 ساله است و از سال 2015، پس از آنکه رئیس کابینه‌ی 2 نخست وزیر بوده، فرماندار بانک ملی بلژیک است. علاوه بر این، اون عضو بسیاری از هیئت‌ها علمی و مالی نیز هست.

او در یک برنامه‌ی تلویزیونی به نام De Vrije Markt اینطور عنوان کرد “ما باید به مردمی که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند هشدار بدهیم که امکان دارد، ضررهای هنگفتی را متحمل شوند” . طوری که بیت‌کوین در بخش‌های مالی تنیده شده است و به واسطه‌ی ساختار ناپایداری که دارد می‌تواند برای بازارهای اقتصادی گسترده فاجعه بار باشد. “حتی اگر ریسک‌های آن در حال حاضر بسیار کم باشند”.

ارز نیست
آخرین باری که بیانیه‌ای مهم از سوی NBB در مورد بیت‌کوین منتشر شد، مربوط به تابستان سال 2014 است که بیانیه‌ی مشترکی را همراه با مقامات بازارها و خدمات مالی بلژیک منتشر کرد. در آن بیانیه، آن‌ها در موارد مسائل قانونی، هک شدن، نوسانات و خطرات احتمالی که بیت‌کوینرها با آن آشنا هستند، هشدار دادند. پیش از آن بیانیه، به نظر می‌رسید، بلژیک خود در خط مقدم مباحث ارزهای رمزگذاری‌شده در اروپا است.

ما باید به مردمی که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند هشدار بدهیم که امکان دارد، ضررهای هنگفتی را متحمل شوند” . طوری که بیت‌کوین در بخش‌های مالی تنیده شده است و به واسطه‌ی ساختار ناپایداری که دارد می‌تواند برای بازارهای اقتصادی گسترده فاجعه بار باشد. “حتی اگر ریسک‌های آن در حال حاضر بسیار کم باشند Smets

 

سه سال و نیم بعد، آقای Smets در مورد قدرت خرید ارزهای رمزگذاری‌شده ابراز نگرانی کرده و به نبود حمایت و پشتوانه‌ی پایدار این ارزها مشابه آنچه که برای تتر اتحادیه‌ی اروپا در بانک مرکزی اروپا وجود دارد، اشاره می‌کند. او به افزایش قیمت بیت‌کوین از 1000 دلار در ابتدای سال 2017 به 15000 دلار در انتهای سال 2017 اشاره می‌کند و این را دلیل محکمی برای اثبات صحبت‌های خود می‌داند.

و نهایتا نیز، اینگونه به صحبت‌هایش اضافه می‌کند: “بیایید از نامیدن بیت‌کوین به عنوان ارز خودداری کنیم. برخلاف یورو، بیت‌کوین توسط هیچ بانک مرکزی‌ یا دولتی به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی نمی‌شود، پس بیت‌کوین یک ارز نیست”.

نظر شما در این خصوص چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
news.bitcoin

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا