اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ماینینگ بدون اجازه ممنوع!

مرورگر اپرا ویژگی ضد ماین بیت‌کوین ارائه خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • یک بدافزار ماینِ ارزهایِ دیجیتال به تازگی موضوعِ داغِ دنیایِ ارزهای دیجیتال و امنیت سایبری شده است به طوری که مرورگر اینترنتِ اوپرا (Opera) در حال حاضر شروع به ارائه خدماتی برای محافظت در برابر آن کرده‌است. توسعه دهندگان مرورگر اپرا اعلام کرده‌اند که نسخه بعدی نرم افزار آن‌ها دارای یک ویژگی ضد انجام ماین بیت‌کوین خواهد بود. این بدافزار Nocoin نامیده می‌شود و این ویژگی حفاظتی جدید وعده داده است که هر اسکریپت ماین ارزهای دیجیتالی را که ممکن است از قدرت محاسبات کامپیوتر شما سوء استفاده کند را مسدود می‌کند.

کورنلیا میلزارکی (Kornelia Mielczarczyk)، عضو تیم نرم‌افزار اپرا به کاربران توضیح داد که: “بیت‌کوین‌ در حال حاضر واقعا مورد توجه هستند، فرض کنید پردازنده‌ی شما به طور ناگهانی با ظرفیت 100 درصد کار می‌کند، فن کامپیوتر بدون هیچ دلیلی با تمام قدرت می‌چرخد و باتری لپ‌تاپ شما به سرعت تخلیه می‌شود، تمام این‌ها ممکن است نشانه ای از این باشد که کسی در حال استفاده از کاپیوتر شما برای استخراج ارزهای دیجیتال است”.
وی اضافه کرد: “در برخی موارد بعد از اینکه شما برای اولین بار از سایت بازدید کردید، ممکن است عملیات ماینینگ همچنان ادامه یابد؛ اما ما به عنوان تنها مرورگر بزرگی که یک بخش مجتمع ضد تبلیغات (ad blocker) در مرورگر خود داریم، یک سیستم داخلی برای اپرا ساخته‌ایم که راه‌حلی برای مقابله با ماینر‌ها برای دسترسی بدون اجازه به سیستم شما خواهد بود.

نحوه محافظت از کامپیوتر شما در تمام مرورگرها
افزونه‌ای که در حال حاضر جهت جلوگیری از این امر برای مرورگر‌های کروم و فایرفاکس به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود، No Coin نام دارد. مهم نیست که شما از کدام مرورگر استفاده می‌کنید؛ محافظت در برابر تهدیداتی مانند هکرها و رباتها، که همیشه منتظر دسترسی به کامپیوتر شما هستند ضروری است.

علاوه بر راه حل‌های رایج مانند استفاده از نرم افزار به روز شده‌ی ضد ویروس و فایروال‌، راه‌های خاصی نیز برای محافظت در برابر اینگونه ماینر‌ها وجود دارد که به راحتی قابل دانلود می‌باشد. همچنین گزینه‌های زیاد دیگری نیز در فروشگاه‌های نرم‌افزاری وجود دارد که شما می‌توانید با جستجو و تحقیق بهترین گزینه را نسبت به کارایی مد نظر خود انتخاب و از آن استفاده کنید. علاوه بر این، اگر شما در حال استفاده از مرورگر کمتر شناخته شده‌ی Brave هستید، از ماه سپتامبر به صورت پیش‌فرض بخش‌هایی را جهت محافظت در برابر ماینرهای مخرب ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BitCoin.coom
دکمه بازگشت به بالا