از کجا شروع کنم؟بلاکچین

چرا از بلاکچین استفاده کنیم؟

همانطور که معنی و مفهوم اختراع درک شده است، یک تردید خاص در سراسر فناوری بلوچین به وجود آمده است.
شاید دلیل این اتفاق این باشد که تصور موارد استفاده‌‌‌ی سطح بالا آسان است، اما تکنولوژی نیز مورد امتحان قرار گرفته است. میلیون‌ها دلار صرف تحقیق در مورد تکنولوژی بلاکچین در چند سال گذشته شده است و آزمایش‌های متعددی برای اینکه مشخص شود آیا فن‌آوری بلاکچین در موارد استفاده مختلف به درستی اداره شده است یا نه انجام شده است.
تکنولوژی بلاکچین ابزارهای جدیدی را برای احراز هویت و بررسی مجوز در دنیای دیجیتال ارائه می‌دهد که مانع نیاز به پیدا کردن بسیاری از مدیریت‌‌های متمرکز می‌شود، در نتیجه ایجاد روابط دیجیتال جدید را ممکن می‌سازد.
با رسمی‌سازی و امن کردن روابط جدید دیجیتال، انقلاب بلاکچین شروع شده تا ستون‌های اصلی یک لایه از اینترنت برای تراکنش‌ها و تعاملات مالی ساخته شود. (اغلب به نام “اینترنتِ ارزشی” شناخته می‌شود که در مقابل آن “اینترنتِ اطلاعات” وجود دارد که از کلاینت-سرور برای حساب‌ها و پایگاه‌های اصلی کپی که ما طی 20 سال گذشته از آن‌ها استفاده کرده‌ایم، استفاده می‌کند).
اما با تمام بحث‌‌های موجود در مورد ساخت “سیستمی دیجیتال از یک لایه‌ی جدید تراکنش” در اینترنت گاهی اوقات بلاکچین‌ها، کلید‌های رمزنگاری خصوصی و ارزهای دیجیتال مثال‌های درستی نیستند.
بسیاری از گروه‌ها فلوچارت‌هایی را ایجاد کرده‌اند تا به یک شخص یا نهاد کمک کنند تا بتواند بین یک بلاکچین یا کپی کامل پایگاه داده کلاینت-سرور یک گزینه را انتخاب کند.

آیا داده‌های پویا به همراه تاریخ حسابرسی می‌شوند؟
جعل مدارک کاغذی به علت پیچیدگی مهر و موم فیزیکی یا ظاهر آن می‌تواند بسیار سخت باشد. مانند حکاکی روی سنگ اسناد کاغذی نیز دارای بعضی پایداری‌ها هستند.
اما اگر داده‌ها در به شکل مداوم در حال تغییر باشند یا اگر تراکنش‌ها بصورت مرتب و پی‌درپی درحال رخ دادن باشند، کاغذ دیگر به عنوان یک واسطه ممکن است قادر به هماهنگ بودن با سیستم ثبت نباشد. ثبت داده‌ها به صورت دستی نیز دارای محدودیت‌های انسانی است.
بنابراین اگر داده‌ها و تاریخ آن برای روابط دیجیتالی که آن‌ها به برقرار کردن آن کمک می‌کنند مهم باشد، آنگاه بلاکچین یک ظرفیت انعطاف‌پذیر را ارائه می‌کند که بسیاری از افراد را قادر به نوشتن ورودی‌ها جدید در یک سیستم ثبت می‌کند که توسط متولی‌های زیادی نگهداری می‌شود.

آیا داده‌ها باید/می‌توانند توسط یک اعتبار مرکزی کنترل شوند؟
دلایل متعددی قابل بیان است که چرا باید یک شخص ثالث مسئولیت تایید اعتبار و مجوز‌ها را داشته باشد. مواقعی وجود دارد که کنترل شخص ثالث کاملا مناسب و مطلوب است. اگر حفظ حریم خصوصی داده‌ها مهم‌ترین نکته است پس راه‌هایی برای محافظت از داده‌ها حتی بدون اتصال آن‌ها به اینترنت وجود دارد.
اما اگر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موجود در حساب و ورود به سیستم برای امنیت هویت‌های دیجیتالی کافی نیست، پس مشکل به وسیله تکنولوژی بلاکچین حل می‌شود.
همانطور که ساتوشی ناکاموتو (‌Satoshi Nakamoto) در کارهای اصلی خود نوشته است: “بیتکوین: یک سیستم پول نقد الکترونیکی همگرا”: بازرگانان باید از مشتریان خود اطمینان داشته باشند، وآن‌ها را برای اطلاعات بیشتر از آنچه که ممکن است نیاز داشته باشند ترقیب کنند. درصد مشخصی از فریب به دلیل اجتناب ناپذیر بودن، پذیرفتنی است.
کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده امکان تراکنش‌های سریع را می‌دهد، که دیگر نیازی به یک سیستم متمرکز و حساب‌های دقیق برای ایجاد روابط دیجیتال نیست. اگر این پایگاه داده نیاز به میلیون‌ها دلار برای امن کردن تراکنش‌‌های مالی سبک داشته باشد، پس احتمالا راه حل بلاکچین‌ها هستند.

آیا سرعت انجام تراکنش‌ها مهم‌ترین نکته مورد توجه است؟
آیا این پایگاه داده نیاز به تراکنش‌هایی با عملکرد بالا و در حد شند میلی ثانیه دارد؟(برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله “تفاوت بین بلاکچین و یک پایگاه داده چیست”رجوع شود).
اگر عملکرد بالا و تراکنش‌هایی در حد میلی ثانیه مورد نیاز است پس بهتر است از یک سیستم متمرکز سنتی استفاده شود. بلاکچین‌ها به عنوان یک پایگاه داده بسیار کند هستند و ذخیره کردن داده‌ها هزینه درپی دارد. – پردازش ( یا ماین) هر بلاک در یک چِین. سیستم‌های داده‌های متمرکز بر اساس مدل کلاینت-سرور درحال حاضر سریع‌تر و ارزان‌‌تر هستند.
به طور خلاصه، درحالی که هنوز محدودیت‌های کامل و امکانات بلاکچین‌ها را نمی‌دانیم، حداقل می‌توانیم بگوییم که موارد استفاده‌ای که بازرسی سپری کرده‌اند همگی در مورد مدیریت و امن کردن روابط دیجیتال به عنوان بخشی از یک سیستم ثبت بوده‌اند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام از چه کیف پولی استفاده کنم که نگرلن تحریم و اینجور داستانا نباشم
    الان بلاک چین دارم
    جکس خووبه؟

    1. سلام، این نگرانی که بخاطر تحریم‌ها کیف‌پول‌ها بر روی ایرانی‌ها بسته بشه همیشه وجود داره ولی دو تا از بهترین و کم ریسک‌ترین کیف‌پول‌هایی که می‌تونید استفاده کنید Jaxx و Samurai هستند. و اگر می‌خواید کامل از این نظر مطمئن باشید می‌تونید بک Fullnode بیت‌کوین راه‌اندازی کنید برای خودتون. موفق باشید

دکمه بازگشت به بالا