اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تروریست‌ها از بیت‌کوین استفاده نمی‌کنند!

نکات برگزیده مطلب
  • میدونید کی از بیت‌کوین استفاده میکنه؟ تروریست‌ها، نازی‌ها، داعش و قاتلین سایبری! تمام این‌ها دارن از بیت‌کوین استفاده میکنن برای خدا میدونه، چه کاری! اما هر کاری که هست، مطمئنا کار خوبی نیست! چون دولت‌ها خیلی تاکید دارند روی این حرف‌ها و خب؛ دولت‌ها که دروغ نمیگن، درسته؟!

ارتباط بین بیت‌کوین و تروریست‌ها چیز تازه‌ای نیست، در واقع عمر این ارتباط خیلی بیشتر از بلاکچین هست، در پاسخ به این مفاهیم بی‌نظیری که سران دولت‌ها در مورد بیت‌کوین مطرح می‌کنند، یکی از کاربران انجمن‌های گفتگوی bitcointalk در سال 2010 اینطور نوشت : “این آدم‌ها هنوز هم اینترنت را پرینت می‌کنند و احتمالا بیت‌کوین را ابزاری برای تروریست‌ها می‌دانند”

ریشه‌ی اولین تلفیق تروریسم و ارزهای دیجیتال در واقع از نوشته‌ی نویسنده‌ی مجله‌ی تکنولوژی و حقوق ریچموند که در سال 2008 منتشر شده بود شروع به روییدن کرد، او اینطور نوشته بود “تروریست‌ها به دنبال این هستند که ناشناخته باقی بمانند و به روش‌های دیگری برای جابجایی پول مانند: مبادله‌ی کالا، پرداخت حواله‌ای پول و ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.” در توضیح عبارت آخر، این گزارش استناد کرده بود به نوشته‌ی دیگری با عنوان “جبهه‌ی سایبری در جنگ تروریسم: جلوگیری از استفاده‌ی تروریست از اینترنت” که در سال 2005 منتشر شده بود.

درسته، ادعای استفاده‌ی تروریست‌ها از ارزهای دیجیتال بسیار قدیمی‌تر از خود بیت‌کوین است.

برخلاق چیزی که سیاستمدارن پیر، کسانی که هنوز “اینترنت را پرینت می‌گیرند” می‌گویند، تروریست‌ها از بیت‌کوین استفاده نمی‌کنند. درسته، بخش بسیار کوچکی این کار را می‌کنند، درست به همان اندازه‌ای که شاید در حال نوشیدن هستند یا شاید هم قدرت کشش بینی خود را روی میزها امتحان می‌کنند. اما با این وجود هیچ گروه تروریستی برای دور زدن قانون و تامین عملیات‌هایشان و ضربه زدن به جامعه از بیت‌کوین استفاده نمی‌کند.

برخی دلایلی که عدم ارتباط بیت‌کوین و تروریسم را نشان می‌دهند عبارتند از :

  • تراکنش‌های بیت‌کوین براحتی قابل ردگیری هستند و بسیار با چیزی که تصور می‌شود در مورد غیر قابل ردگیری بودن، فاصله دارند!
  • تروریست بودن گران است! اجاره‌ها، پول غذا و اسلحه‌ها، هزینه‌ی تمام این‌ها باید به فیات پرداخت شود و تبدیل بیت‌کوین به فیات باز هم باعث بجای ماندن رد پا می‌شود.
  • می‌توان از بیت‌کوین برای خریدن چیزهای بد استفاده کرد اما نه به اندازه و حجمی که تروریست بودن نیاز دارد! می‌توانید شانس خود را با خرید تعدادی RPG-7 و کلاشنیکف از نیمه‌ی تاریک وب و دریافت از طریق فدکس امتحان کنید.
  • بیت‌کوین در حال حاضر برای ارسال گران است. بله، حتی برای تروریست‌ها، همان مقدار 7 دلار کارمزد می‌تواند هزینه‌ی نان و چای 2 هفته‌ی یک چوپان طالبان را تامین کند!

 

بنابراین، نه، تروریست‌ها از بیت‌کوین آن‌طوری که هست استفاده نمی‌کنند اما باید استفاده کنند. در یک دنیای ایده‌آل تمام تروریست‌ها و خرابکاران سایبری باید از بیت‌کوین استفاده کنند.

چرا؟ چون وقتی این اتفاق بیفتد ما خواهیم فهمید که این اتفاق به وسیله بیت کوین افتاده است. و وقتی بیت کوین در مخفی ترین نقاط اجتماع رسوخ کرده باشد، این آن نقطه ای است که خواهیم فهمید همه ی جامعه را فرا گرفته است. تا آن وقت بیت کوین دنیا را جای بهتری خواهد کرد و اثر دگرگون کننده ای خواهد داشت به طرزی که هر قدر هم که نفوذ تروریست ها زیاد باشد قادر به فاسد کردن آن نخواهند بود.

چیزی که آن‌ها به شما خواهند گفت، این است که نگران هستند، بسیار نگران هستند. آن‌ها نگران هستند که جنایتکاران از بیت‌کوین استفاده خواهند کرد. اما حقیقت این است که آن‌ها وحشت‌زده هستند از این که تمام اقشار جامعه از بیت‌کوین استفاده خواهند کرد آندریاس آنتونوپولوس

 

که البته این چیزی نیست که دولت شما تصور می‌کند. همانطور که یکی از رهروان بیت‌کوین، آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) به زیبایی گفته:
” چیزی که آن‌ها به شما خواهند گفت، این است که نگران هستند، بسیار نگران هستند. آن‌ها نگران هستند که جنایتکاران از بیت‌کوین استفاده خواهند کرد. اما حقیقت این است که آن‌ها وحشت‌زده هستند از این که تمام اقشار جامعه از بیت‌کوین استفاده خواهند کرد”

 

بیت‌کوین به این نیاز دارد تا آدم‌های بد بیشتری از آن استفاده کنند. نه برای انجام دادن کارهای بد، بلکه درست مانند هوا و آب، آزادی مالی باید جزو حقوق اساسی و پایه‌ای هر انسانی باشد. همانطور که شما با 20 دلار می‌توانید مواد مخدر بخرید، یک قاتل استخدام کنید یا یک دسته گل بخرید، بیت‌کوین هم ممکن است برای موارد بسیار مورد استفاده قرار گیرد،خوب یا بد!

 

اگر قرار بود حمله تروریستی بزرگی به وسیله بیت کوین سرمایه گذاری بشود؛ ما هرگز قادر نبودیم انتهای آن (قضیه) را بشنویم(یا بفهمیم) (یا از آن بویی ببریم).

تا آن زمان، توجهی به تلفیق بیت‌کوین با تروریست توسط دولت‌ها نکنید، همانطور که نسبت به رمزنگاری، امنیت فردی در اینترنت و هر چیز دیگری را که فراتر از توانایی کنترلشان باشد منفی نمایی می‌کنند. سیاستمداران در مورد هر چیزی که دوست دارند، می‌توانند سروصدا به‌پا‌ کنند، اما مردم بهتر می‌دانند حقیقت چیست.

بزودی، تنها مردمی که از بیت‌کوین استفاده خواهند کرد، شامل “همه” خواهد شد! بله، حتی تروریست‌ها!

نظر شما چیست؟ آیا سیاستمداران با ارتباط بیت‌کوین و تروریسم در حال ایجاد وحشت هستند یا این واقعا نگرانی آن‌ها است؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
news.bitcoin.com

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا