اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

اولین هارد فورک بیت‌کوین با سیستم DPOS در راه است

پس از Bitcoin Gold ,Bitcoin Diamond و Super Bitcoin نوع جدیدی ارز جانبی به نام لایتنینگ بیت‌کوین (Lightening Bitcoin) در راه است. این پروژه توسط یک تیم اروپایی آغاز خواهد شد و اولین ارز جانبی است که مکانیسم اجماعِ DPOS را قبول می‌کند.

 

فورک در بلاک 499.999

پروژه جدید لایتنینگ بیت‌کوین (LTBC) در بلاک 499.9999 و حدوداً در تاریخ 23 دسامبر شروع به فعالیت خواهد کرد. ولی چرا رعد و برق؟ این تیم قصد دارد تا انتقال بیت‌کوین را به سرعت بسیار بالایی همچون رعد و برق یا حداکثر 24 میلیون تراکنش در روز برساند. چگونه چنین چیزی ممکن است؟ با توجه به توضیحِ استدلال کنندگان، پاسخ مکانیسم DPOS است.

مکانیسم POW به مدت طولانی به عنوان علت اصلی تمرکز زدایی و تراکمِ شبکه مورد بحث قرار گرفته است. دنیل لاریمر (Daniel Larimer) نویسنده‌ی مقاله Delegated Proof-of-Stake) DPOS) توضیح داده است که ماینرهای سرمایه دار برای به حداکثر رساندن منافع خود زمان بلاک راکنترل می‌کنند که این کار باعث می‌شود در نهایت تمام سیستم‌های POW توسط سیستم ارز رایج و فیزیکی کنترل ‌شود. به همین ترتیب تیم لایتنینگ مکانیسم (DPOS) را به کار می‌گیرد که به نگهدارندگان سرمایه اجازه رای دادن را می‌دهد تا از کنترل سیستم توسط هرشخصی اجتناب شود.

“  توافق DPOS به طور قابل توجهی تعداد گره‌هایِ تایید کننده‌ی شرکت‌کننده را کاهش می‌دهد و به LBTC کمک می‌کند تا در کسری از ثانیه به توافقات برسد و سرعت تراکنش‌ها افزایش پیدا کند به طوری که واقعا همانند رعد و برق سریع باشد.     ”

 

چه کسانی پشت این پروژه هستند؟

این پروژه تا کنون از افراد تیم توسعه به جز رئیس انجمن چینی جک ژانگ (Jack zhang)، شخص دیگری را معرفی نکرده است. اما در وب سایت آن می‌توان مشاهده کرد که هم اکنون از طرف صرافی‌هایی همچون Gate.io , BTCC, CEX.io  و کیف پول Coldlar پشتیبانی می‌شوند.

ICO این کوین شور و شوق به همراه خواهد داشت

از زمانی که بیت‌کوین‌کش (bitcoin cash) پدیدار شد، ICOها به یک روش مرسوم برای پروژه‌های جدید بلاکچین جهت دریافت بودجه تبدیل شد. اکنون ما شاهد موفقیت Bitcoin gold) BTG) و Bitcoin Diamond) BCD) هستیم. با وجود نگرانیها در مورد مشکلات امنیتی آنها، BTG جزء 5 ارز برتر از لحاظ بیشترین سهم بازاراست و  BCD تازه وارد، در بیش از 30 صرافی از سراسر جهان اضافه و لیست شده است. با استفاده از این نمونه‌های موفقیت آمیز، پروژه‌های بیشتری وجود خواهد داشت تا به این روش، یعنی با اضافه کردن نام بیت‌کوین در ارزهایشان، هزینه لیست‌‌ شدن و هزینه تبلیغات را کم کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا