اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت‌کوین اورانیوم چیست؟

نکات برگزیده مطلب
  • در چند ماه گذشته شاهد حضور ارزهای مجازی جانبی و کلون برای بیت‌کوین بوده‌ایم. این وضعیت در بلند مدت پایدار نیست و همچنین به اکوسیستم ارزهای مجازی نیز کمکی نمی‌کند. به نظر می‌رسد که جدیدترین ارزجانبی که پا به عرصه گذاشته است بیت‌کوین اورانیوم باشد، که به اختصار BUM نامگذاری شده است. این ارز یک کلون یا کپی دیگری از بیت‌کوین است که تعداد بسیار کمی از مردم به آن اهمیت می‌دهند اما هنوز هم برای دارندگان بیت‌کوین یک موقعیت مناسب می‌باشد.

بیت‌کوین اورانیوم یک واقعیت خواهد بود
شکل‌های بی‌شماری از بیت‌کوین ساخته شده‌اند و خواهند شد با این وجود همه این‌ ارزها موفق نخواهند بود چرا که بسیاری از این ساخته‌ها تنها مقداری پول بوده‌اند نه چیز دیگری. عموم مردم هنوز هم در مورد اینکه آیا بیت‌کوین گلد (Bitcoin Gold) می‌تواند به اندازه کافی حضور داشته باشد تا مفید واقع شود یا نه تردید دارند و بیشتر ارزهای مجازی دیگر که نام بیت‌کوین را یدک می‌کشند می‌توانند فراموش شوند. در مورد بیت‌کوین‌کش (Bitcoin Cash) می‌توان گفت تنها ارز استثناء به رغم مخالفت عظیم جامعه بیت‌کوین با آن است.
چیز زیادی در مورد بیت‌کوین اورانیوم وجود ندارد که باعث منحصر به فرد یا هیجان انگیزن بودن آن باشد. دارای یه تابع الگوریتمی جدید که ما به عنوان Equishah شناخته‌ایم. در حال حاضر تقریبا همه‌ی ارزهای جانبی بیت‌کوین از این الگوریتم استفاده می‌کنند زیرا همیشه کپی کردن چیزی که وجود دارد بسیار ساده‌تر از ساخت آن به صورت کامل است. در عین حال Equishah قابل ماین با اسیک‌ها (ASIC) نیست که یک ویژگی منطقی برای یک پروژه که ادعا می‌کند بهتر از بیت‌کوین است می‌باشد.
علاوه بر این پاداش‌های بلاک BUM هر 450 روز به نصف کاهش می‌یابد و کل دخیره موجود نیز 21 میلیون خواهد بود. دیدن اینکه ذخیره کل بیت‌کوین 21 میلیون باقی می‌ماند خوب است زیرا برخی از ارزهای دیگر با افتخار این تعداد را افزایش می‌دهند. به نظر می‌رسد اورانیوم بیت‌کوین تا زمانی که یکبار به نصف کاهش پیدا کند(یا اصطلاحا Halve شدن) وجود خواهد داشت هرچند که هیچ تضمینی وجود ندارد.
علاوه بر این، بلاک‌های شبکه با یک دقیقه فاصله ایجاد می‌شود. یکی از نقاط ضعف بیت‌کوین این است که برای تایید شبکه حداقل 10 دقیقه زمان لازم است. این یک جنبه بسیار آزار دهنده در مورد بزرگ‌ترین و پیشروترین ارز مجازی دنیاست و بسیاری از ارزهای جانبی سعی در بهبود آن دارند. زمان یک دقیقه‌ای برای بلاک به نظر کمی کوتاه‌تر می‌باشد اما باید هزینه‌های شبکه نیز پایین نگه داشته شوند که می‌تواند تنها نکته مثبت در مورد ارزهای جانبی باشد.
یکی دیگر از نقاط مثبت در فروش اورانیوم بیت‌کوین آدرس دهی ناشناس است، که یکی دیگر از کاستی‌های بیت‌کوین به شمار می‌آید. ارزهای جانبی دیگری نیز وجود دارند که برای گمنام بودن تخصصی و طراحی شده‌اند درحالی که بیت‌کوین هرگز برای ناشناس بودن طراحی نشده است. بر خلاف بیت‌کوین‌گلد و چند ارز جانبی دیگر، توسعه‌دهندگان بیت‌کوین اورانیوم قبل از ارائه قصد ندارند این ارز را ماین کنند(Pre-mine) وهمچنین پشتیبانی از خصوصیت SegWit و یک فرمت آدرس دهی منحصر به فرد از دیگر قابلیت‌های BUM است. جنبه مهم بعدی این است که افراد در بلاکچین‌های مرتبط به بیت‌کوین بدون در نظر گرفتن خطرات و ریسک‌های این کار سرمایه‌گذاری نکنند.
در حال حاضر به نظر می‌رسد اورانیوم بیت‌کوین در تاریخ 21 دسامبر شروع به کار خواهد کرد که این تاریخ به صورت آزمایشی می‌باشد به دلیل اینکه حداکثر تعداد و مقدار ذخیره بلاک هنوز دقیق تعیین نشده است. هنوز هیچ صرافی یا کیف پولی متعهد به پشتیبانی از این ارز جدید نیست و نخواهد بود تا زمانی که تاریخ شروع کار آن نزدیک شود. مطمئنا وجود انواع بیشتری از بیت‌کوین راه حل نیست، زیرا آن‌ها فقط افراد تازه کار را بیشتر آشفته می‌کنند. هرچند جالب است که ببینیم کسی به این ارز جانبی توجه خواهد کرد یا نه!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
TheMerkle
دکمه بازگشت به بالا