اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

اقتصاددان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، منتظر کاهش قیمت بیت‌کوین باشید

پیش‌بینی جوزف استیگلیتز در مورد قیمت بیت‌کوین

نکات برگزیده مطلب
  • این در حالیست که جوزف استیگلیتز بر این باور است که ارزهای رمزگذاری شده باید غیرقانونی اعلام شوند چون به گفته‌ی او: "هیچ خدمات اجتماعی مفیدی را ارائه نمی‌دهند" و محبوبیت آن‌ها صرفا از "قابلیت غیر قابل ردگیری بودن آن‌ها و نبودن نظارت" است. رابرت جی شیلر نیز ، جذابیت بیت‌کوین را به روایت یک "فیلم رمز‌آلود" تشبیه کرد که افرادی را جذب می‌کند که قصد پیشدستی از سیستم را دارند.

پیش‌تر در خبرها منتشر شد که اقتصاددان برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، جوزف استیگلیتز در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی بلومبرگ گفت که بیت‌کوین باید غیرقانونی اعلام شود. دقیقا یک روز پس از آن یک نوبل من دیگر به نام رابرت جی شیلر، دیدگاه خود را از بیت‌کوین اینطور بیان کرد: بیت‌کوین دچار سرنوشتی مشابه سقوط بازار بورس اوراق بهادار آمریکا خواهد شد که اوضاع نابسامانی را سپری کرد.

این در حالیست که جوزف استیگلیتز بر این باور است که ارزهای رمزگذاری شده باید غیرقانونی اعلام شوند چون به گفته‌ی او: “هیچ خدمات اجتماعی مفیدی را ارائه نمی‌دهند” و محبوبیت آن‌ها صرفا از “قابلیت غیر قابل ردگیری بودن آن‌ها و نبودن نظارت” است.
رابرت جی شیلر نیز ، جذابیت بیت‌کوین را به روایت یک “فیلم رمز‌آلود” تشبیه کرد که افرادی را جذب می‌کند که قصد پیشدستی از سیستم را دارند.

ارزهای رمزگذاری شده باید غیرقانونی اعلام شوند چون به گفته‌ی او: “هیچ خدمات اجتماعی مفیدی را ارائه نمی‌دهند” و محبوبیت آن‌ها صرفا از “قابلیت غیر قابل ردگیری بودن آن‌ها و نبودن نظارت” است. جوزف استیگلیتز

 

رابرت جی شیلر، جایزه‌ی نوبل اقتصاد را با کاری که در زمینه‌ی “روند فروش در بازارهای دارایی” انجام داد در سال 2013 کسب کرد. بخشی از محبوبیت اون به دلیل پیش‌بینی حباب دات‌کام و حباب قیمت مسکن آمریکا است که در کتابی به نام “خوشحالی غیرعقلانی” به توضیح کامل این اتفاقات پرداخته است.

او در همین هفته در یک کنفرانس در ویلینویس لیتوانی اینطور گفت: “بیت‌کوین، بشدت هیجان انگیز است. شما باهوش هستید، سریع هستید، چیز هایی را کشف و درک کردید که بقیه نمی فهمند. شما آن را دارید. و بیت کوین یک حالت و حس زد دولتی،زد قانونمندی دارد. یک داستان شگفت انگیز. ولی ای کاش واقعی بود.”

و در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت: “من نمی‌دانم ارز رمزگذاری شده کجا متوقف می‌شود” و آن را با اتفاق بازار بورس اوراق بهادار در دهه‌ی 1920 مقایسه کرد. ارز رمزگذاری‌شده به رشدش ادامه می‌دهد اما در نهایت به سرنوشت ساال 1929 ختم می‌شود. همچنین اضافه کرد “ارزرمزگذاری‌شده سقوط خواهد کرد، اما صفر نخواهد شد، فقط سقوط خواهد کرد”

این سخنان او درست مشابه جوزف استیگلیتز زمانی گفته شده‌اند که بیت‌کوین کماکان در حال رکوردشکنی است و به مرز 11900 دلار نیز رسیده است.

به طرز جالبی، دیدگاه استیگلیتز در مورد بیت‌کوین یا حداقل ارزرمزگذاری‌شده به نظر می‌رسد که تغییر کرده است، چون وقتی در داووس سوئیس در نشست سالانه انجمن اقتصاد جهانی سخنرانی کرد، گفت که آمریکا باید ارز فیات را کم کم متوقف کند و به سمت استفاده از ارزهای رمزگذاری‌شده پیش برود و اکنون دیدگاه جدیدی را ارائه کرده است، از سوی دیگر شیلر در سال 2014 گفت که ارز رمزگذاری‌شده یک حباب است، “یک مثال شگفت‌انگیز از حباب”

ارز رمزگذاری‌شده یک حباب است، “یک مثال شگفت‌انگیز از حباب” رابرت جی شیلر

 

علیرغم پیش‌بینی‌های قبلی شیلر در مورد حباب دات‌کام و حباب قیمت مسکن آمریکا، دیدگاه او در مورد بیت‌کوین تا اینجا به نظر می‌رسد هیچ پشتوانه‌ی اطلاعاتی‌ای ندارد. با توجه به این موضوع، تنها چیزی که می‌توان با اطمینان کامل بیان کرد، این است که نوبل‌من‌های اشاره شده، شیلر و استیگلیتز، هیچ‌کدام از طرفدارهای ارزهای رمزگذاری‌شده نیستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptocoinsnews

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015
دکمه بازگشت به بالا