آموزش تریدتریدترید و ماینینگ

ترید چیست؟

شاید خیلی از مردم علاقه زیادی به خرید و فروش و معامله در هر سطحی دارند. این نوع تجارت یکی از قدیمی ترین علاقه‌مندی‌های بشر است که همیشه مورد توجه مردم بوده و خواهد بود.شاید شما اسم بورس یا معامله گری یا ترید را کم و بیش شنیده باشید در این مقاله قصد داریم تا کوتاه و بصورت ساده باهم به بررسی هنر ترید(معامله‌گری) بپردازیم.

ترید یا معامله گری چیست؟
ترید یا معامله گری بطور ساده به معنی خرید و فروش است، که اصطلاحا در بازارهای مالی به خرید و فروش جنس فیزیکی یا مجازی مربوط به آن بازار مالی گفته می‌شود مثلا سکه طلا.

 

به شخصی که خرید و فروش را بر اساس دیدگاه‌ها و ایده‌های خود نسبت به بازاری که در آن به فعالیت می‌پردازد انجام می‌دهد تریدر یا معامله گر می‌گویند و با این خرید و فروش سعی می‌کند به اهداف مالی خود دست یابد.

 

چه چیزی را تریدرها معامله می‌کنند؟
به طور کلی هر کالای حقیقی یا مجازی که دارای یک خریدار و فروشنده باشد و معامله انجام شود یک معامله یا ترید انجام شده است. ولی اصطلاحا کالا یا ارزها و… که در بازارهای مالی موجود است را تریدر ها معامله می‌کنند

به طور کلی همیشه یک خریدار و یک فروشنده وجود دارند که با توافق بر سر قیمت مورد نظر خرید و فروش و ترید انجام می‌شود.

محل انجام ترید و معامله
تریدر ها بصورت حضوری و بصورت مجازی ترید را در بازار های مالی انجام می‌دهند بعضی از بازارهای مالی بصورت حضوری و بعضی بصورت مجازی قابلیت معامله دارند.

 

بازار های مالی کجاست؟
به بازارهای خرید و فروش اجناس حقیقی یا مجازی که در آنها خریدار و فروشنده کالای مورد نظر خود را معامله می‌کنند بازارهای مالی می‌گویند که در ازای خدمات و نظارتی که دارند درصدی نیز از معامله گران دریافت می‌کنند.

بازار های مالی بر اساس نوع خرید و فروش، نوع کالا و ارز طبقه‌بندی می‌شوند مثل بازار سهام و بازار ارز و…

 

آیا در بازار های مالی زمان خاصی برای معامه کردن وجود دارد؟
در هر بازار مالی بسته به نوع کالای مورد معامله احتمال اعمال محدودیت زمانی وجود دارد ولی بازار های مالی ای نیز هستند که محدودیت زمانی ندارند و طی 24 ساعت در همه روزهای هفته قابل معامله است.

 

مزایای ترید کردن
  • بدون وابستگی زمانی و مکانی امکان ترید کردن وجود دارد
  • سود های نجومی و کلان را می‌توان با ترید کردن بدست آورد
  • بدون وسیله و ابزار خاص و فقط با ابزار ابتدایی می‌توان ترید کرد
  • ترید کردن باعث بوجود آمدن استقلال شغلی و فکری برای تریدر می‌شود
  • هرکسی با هر سرمایه ای می‌تواند ترید کند

 

معایب ترید کردن
  • همانطور که سود های کلان دارد می‌تواند ضرر های کلان نیز داشته باشد
  • ترید کردن به شدت هیجان انگیر و بعضی مواقع اعصاب خورد کن است
  • ریسک ترید بالاست (که البته قابل کنترل است)
  • از نظر فکری کاری مشکل و طاقت فرسا است

 

ریسک های ترید چیست؟

بطور کلی ریسک های ترید به دو نوع سیستماتیک و غیر سیستماتیک تقسیم می‌شوند.

ریسک سیستماتیک ریسک هایی هستند که قابل پیش بینی است، مثل پیش بینی افزایش قیمت نفت و…

ریسک غیر سیستماتیک به ریسک هایی گفته می‌شود که قابل پیش بینی نیست مثل اعتصابات کارگری و…

 

بدون دانش ترید نکنید
در هر بازار که قصد معامله دارید قبل خرید و فروش اطلاعات و دانش کافی را کسب کنید.با استفاده از یک روش تحلیلی یا چند روش تحلیلی مربوط به آن بازار می‌توان در آن جا ترید کرد.هر چقدر تجربه و اطلاعات از بازار مالی و نوع معاملات بالاتر باشد به طبع، تریدر کارنامه موفق تری خواهد داشت

 

روش های تحلیلی  مختلف
امروزه روش های تحلیلی بسیار زیادی برای ترید کردن وجود دارد که هر فرد می‌تواند با توجه به علایق و عملکرد خود از آنها استفاد کند از جمله‌ی این روشها می‌توان به تحلیل فاندامنتال، تکنیکال، اخباری، روانشناسی و گردش پولی و… اشاره کرد.

 

امیدواریم در این مقاله به جواب بعضی سوال‌هایتان در مبحث ترید رسیده باشید. بازار های مالی بسیار وسیع و بزرگ است و هر روز در حال تکامل و پیشرفت و بزرگتر شدن هستند. شما هم اگر به این کار علاقه دارید می‌توانید کم کم و با کسب تجربه تریدر موفقی بشوید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 4.2]

‫10 دیدگاه ها

  1. تریدری اصلاااا تاقت فرسا و سخت نیست بلکه خیلی هم راحت و اسونه (برای کسایی که واقعا عاشقش باشت و فقط برای میلیونر شدن نباشه)

  2. سلام وقت بخير خسته نباشيد
    ممنون بابت سايت خوبتون
    يه سوالي داشتم من جديدا با يه كانال تلگرامي آشنا شدم كه أدمين كانال مدعي است كه تريدر صرافي bitmex هستش البته اگر اسم صرافي رو درست نوشته باشم و اينكه مدعي هستند كاربران ميتونن با حداقل مبلغ سرمايه گذاري پيش اين اقا روزانه ١درصد و ماهانه ٣٠درصد از مبلغ سرمايه گذاري رو سود دريافت كنن بدون هيچ دخالت و انجام تريد توسط شخص سرمايه گذار.ميخواستم بدونم اين ادعا تا چه حد ميتونه صحيح باشه يا أصلا كلاهبرداريه؟ممنون ميشم جواب رو به ايميلم هم بفرستيد خيلي منتظر جوابش هستم[email protected]

    1. سلام دوست من، توی ترید کسی نمی‌تونه تضمین بده که یه مقدار خاصی سود بهتون میده، بخصوص توی بازار رمزارزها که نوسانات شدیدی داره و بقول معروف غیر قابل تحلیله خیلی وقت‌ها فعلا. اگر شرکتی باشه و از نظر قانونی بهتون تعهدی بده اون خوبه. چون در صورت عدم تحقق وعده‌هاش باید بهتون خسارت بده. ولی اینکه یه شخصی همچین چیزی بگه فقط به خود شما برمی‌گرده؛ اگر دوست دارید می‌تونید بهش اعتماد کنید و پولتون رو بسپورید دستش. ولی کار عقلانی‌ای نیست.

      1. ممنون بابت پاسختون
        باهاشون كه صحبت كردم گفتن ما يه شركتيم مانند كارگزاري هاي بورس كه سرمايه گذاري شما همراه با با آرائه قرارداد كه ممهور به مهر شركت و امضا مديرعامل هستش ميدن و روش دوم سرمايه گذاري هم دارن كه به شكل اينكه به شما بصورت رايگان تريد ياد ميدن و يه كانال وي اي پي دارن كه تحليل هاي خودشون رو براي تريد به شما ميدن كه براي عضويت در كانال وي اي پي بايد حق اشترك پرداخت بشه

        1. قبل از اینکه خواسته باشید بهشون پول بدید حتما مدارک قانونیشون رو چک کنید. مثل شماره ثبت و نام شرکت و… . ولی تا جایی که من اطلاع دارم از نظر قانونی توی ایران همچین چیزی پذیرفته نیست و یا نمی‌تونید پیگیری کنید در صورت بروز مشکل. کانال وی‌آی‌پی هم که زیاده الان، هم خارجی هم ایرانی. اگر می‌خواید ترید کنید، خودتون وقت بذارید و اینکار رو بکنید بهتره به نظرم.

        2. سلام
          به اینجور آدم ها اصلا توجهی نکنید کلاه بردار زیاده
          همین مونده مدیر یه سایت خارجی بیاد تو تلگرام و با شما چت کنه اونم این که کارش ترید هست بیاد تو تلگرام کانال بزنه و از کاربرا هزینه وی ای پی بگیره.
          یکم تحقیق کنید سایت های معتبر و رایگان خیلی هستن.

      2. دوستان عزیز و بزرگوار باورکنید نمیدونم چطوری یهو از اینجا سر در آوردم شاید خدا خواسته که بهتون کمکی بکنم بنده تمام آموزشها و نسخه های ایرانی این حرفا رو خریدم نسخه اصلی آموزش ترید زدن ۱۶۰۰۰دلار قیمت داره ولی خوشبختانه تونستم الان یه کمپانی رو پیدا کنم که خودش ترید کارایی حرفه ایی داره و فقط سرمایه جذب میکنه و توی ۱۲۵ روز بالای دو برابر سرمایت بهت میده تلگرام پیام بدین بدون هیچ منتی راهنمایتون کنم Farshad007@

        1. سلام دوست من. در صورت نیاز به آیدی «تماس با ما»، در کانال تلگرام کوینیت پیام بدید. موفق باشید

دکمه بازگشت به بالا